Menovky

nedeľa 28. októbra 2018

Dcérka nám ukázala ako chytať!


Zdravím všetkých priaznivcov Mivardi, dnes som sa poobede vracal z práce a pri dverách ma čakala dcéra oblečená do rybárskych veci a s čižmami v ruke. Toto bolo to najlepšie prekvapenie po nezdarenom dni v práci. Po niekoľkých minútach sme už sedeli v aute a vybrali sme sa na náš obľúbený miestny rybník. Po príchode k rybníku ako to už býva zvykom, sme išli skontrolovať rybník a aktivitu rýb aby sme vybrali najlepšie miesto pre úspešný lov.

Ako povinnou výbavou pre našu prechádzku sú rukavice a vrece na odpadky. Rybárčenie nie je len o rybách, je to aj o trávení času v prírode. No mnohý rybári si robia z rybníka len smetisko a to je smutne.  Snažím sa viesť dcéru k tomu aby si vážila prírodu a každú rybu, ktorú chytí. Lebo ten, kto si neváži malú rybu si nezaslúži chytiť veľkú. Po niekoľkých minútach sme zbadali tabulu s oznamom “ZAKAZ LOVU KAPRA RYBNICNEHO”, táto veta bola veľkým sklamaním pre dcéru no napriek tomu sme sa vybrali k prítoku. Môjmu obľúbenému miestu na lov bielej ryby. Nakoľko sme sa dohodli, že aspoň si pochytáme bielu rybu a dáme si malé preteky, ktorých sa zúčastním ja, manželka a moja dvojročná rybárka.

Po príchode na miesto sme sa rozložili a začal som nadväzovať bič, v tom momente by som nikdy nečakal čo sa bude diať o par minút neskôr. Ako kmeňový vlasec som použil vlasec Carp and Feeder hrúbku 0.165mm s nosnosťou  2.8kg po výbere dcéry sme použili plaváčik Float M1 o váhe 0.5g. Háčik sme naviazali na vlasec Terminal Feeder & Match hrúbky 0.128mm a silou 2.15kg. Háčik sme vybrali Yamatsu Chinu. Tuto montáž mam už niekoľko krát overenú a veľmi úspešnú na lov nástražných rybičiek. Po niekoľkých minútach sme mali pripravený bič na lov. V tom momente prišla dcérka s vedrom Methodmix Rapid Excellent mierne sme ho navlhčili, aby nám po dopade na hladinu urobil krásny oblak. A teraz sme boli pripravený odštartovať preteky. Pravidla boli jednoduché 1cm=1bod a chytať môže každý pol hodinu.

Ako býva zvykom, prvá začala manželka. Na háčik sme nastrážili jedného kostného červa a zábery nenechali na seba dlho čakať, už po niekoľkých minútach prichádza na breh menší nosáľ. Rýchlo sme ho vložili do podložky Mivardi Profesional nakoľko u nás žiadna rybačka nemôže byť bez mokrej podložky ;) Tato podložka je najlepšou čo som doteraz mal, už niekoľko kaprov sa v nej váľalo, je veľmi šetrná k úlovku a rýchlo uzatvárateľná nakoľko vrchná prikrývka je na suchý zips. Suchý zips už po druhom roku používania vyzerá stále ako nový. Táto podložka taktiež obsahuje podložku pod kolená, ktorá je veľmi dobre využiteľná pri fotení s úlovkom. Na opačnej strane sa nachádza vrecko, v ktorom je vždy pripravený dezinfekčný sprej a sak. Túto podložku si dcéra vychvaľuje najviac na svete, nakoľko cez leto keď trávime čas pri vode využíva podložku ako čln nakoľko ma silný spodný matrac, veľmi dobre drží na vode.

No ale vráťme sa späť k našim pretekom. Po zmeraní nosáľa a vypustení manželka opäť prikrmuje Rapid mixom. V priebehu par minút prichádzajú na breh menšie jalce, belice, plotice, ….  Po pol hodine ma manželka na svojom konte 218 bodov. Bič prepúšťa dcére a tá sa púšťa do svojho pretekárskeho módu, nestihnem sa ani obzrieť a vedro namiešaného method mixu je vo vode. Po dlhom naliehaní od dcéry som jej pripravil ďalšiu várku. Netrvalo ani minútu od nahodenia a už išli ryby na breh ako ľudia z vlaku. Neuveriteľne už po 10 min manželka vidí, že ju dcéra predbieha. A v tom prišlo to čo sme nikto nečakal. Plavák sa potopil, bič sa ohol tak ako som ešte nevidel, v tom sa hladina rozčerila a vykukla zadná plutva nádherného lysca. V tom momente som pristúpil k dcére a začal som jej pomáhať so zdolávaním. Manželka nám pripravila podberák, všetko sme mali po ruke a snažili sme sa pomaličky dostáť kapríka do podberáku. Po 20 minútovom boji sa nám ho podarilo dostáť k podberáku. Natiahol som sa aby som ho podobral ale nestihol som. Vtedy prišiel neskutočný výpad a montáž povolila. Kapríka odhadujem na 60-70cm o váhe zhruba 6-7kg. S takýmto kalibrom som pri príprave montáže nepočítal a ako už po niekoľký krát Method Mix Rapid ma milo prekvapil a ukázal svoju silu. Obrovský zážitok pre nás všetkých a už teraz sa tešíme na ďalšiu vychádzku k vode.

Miloš Kucmen


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára