Menovky

utorok 17. mája 2016

Víťazstvo na Dubníku!

Každým rokom poriada Mo SRZ Stará Turá začiatkom mája trojdňové rybárske preteky. Jedná sa o pretek, kde je povolené loviť ľubovoľnou technikou a nástrahou. Loví sa v čase podľa platnej vyhlášky. Boduje sa kapor nad 40 cm a amur nad 70 cm. O výsledku rozhoduje celková dĺžka všetkých bodovaných ulovených rýb. Prikrmovanie rýb z brehu je ľubovoľné a z člna obmedzené na určitú hodinu.
Dubník 1 patrí medzi moje top lokality, ktoré navštevujem. Je to revír v nádhernom prostredí s bohatou obsádkou rýb. Preteku sme sa zúčastnili po druhý krát a brali sme ho ako spestrenie začiatku hlavnej sezóny a stretnutie sa s kamarátmi zo susednej organizácie. Minuloročný stres z prvého preteku sa odzrkadlil na výsledku. Síce sa nám podarilo chytiť naj rybu pretekov 91 cm a 12,9 kg, ale veľa vody sme nenamútili. Minuloročné skúsenosti ma prinútili zamyslieť sa nad týmto pretekom. Kamarátovi z tímu hovorím, že nebudeme stresovať, že nejako bolo nejako bude! Do poslednej chvíle som si nejaký pretek nepripúšťal.
S prípravami som začal deň pred pretekmi. Uvaril som za vedro repky, ktorá je mimochodom výborne preháňadlo pre ryby. Nadväzce som si robil vo večerných hodinách na poslednú chvíľu. Nejaké krmivo som doma mal a kamarát nejaké v týždni dokúpil. Krmivo sme mali zo všetkých rád Mivardi V1, D1, M1. Piatok v skorých ranných hodinách sa mohlo vyraziť. Po príchode na Dubník sme si hneď išli pozrieť sektory a ich čísla. Prihlásených bolo 32 dvojčlenných družstiev a tým pádom bol Dubník rozdelený na 32 stanovíšť. Niekde boli stanovištia rozložené na hustejšie niekde na redšie. Niektoré miesta som mal predom vytipované. Poznám to tam, tak som v kútiku duše dúfal, že mi pri losovaní bude Dubník naklonený. Losovalo sa v poradí ako bolo zaplatené štartovné. My sme boli deviaty a konečne prišlo aj na nás. Dohodli sme sa , že tento rok budem losovať ja. Nerád losujem miesta a ani sa nepúšťam do nejakých šťastných hier. Vždy som si v tomto smere neveril a vždy som si myslel, že nemám šťastnú ruku. Losovalo sa raz, prípadne druhý krát, keď bol losujúci s miestom nespokojný , ale to už musel zobrať. Moje top miesta boli v plytkej časti nádrže. Zdvihol som štampeľ a pod ním číslo 32. Studený mráz mi prešiel po chrbte, miesto sa nachádzalo v najhlbšej časti nádrže pri hrádzi. Toto nechcem v žiadnom prípade! Ruka my vystrelila na opačnú stranu a ani neviem ako sa sama vrátila hneď na miesto v ľavo od 32-ky. Vypijem a tam miesto číslo 16. Môj vysnívaný kolotoč na pláži a po pravej strane žiadny sektor. Miesto bolo vynikajúce. Nestrácali sme čas a rýchlo sa presúvame na stanovisko.

 

O jedenástej sa mohlo vyjsť s člnom na vodu, preskúmať dno a kŕmiť. Zahájenie preteku bolo o 12 hodine. Osadil som jednu bóju, ktorá tvorila hranicu medzi plytkou a hlbokou vodou. Na rozhranie som nakŕmil repku, pár gúľ krmiva Mivardi a pár hrstí peliet a boilies Rapid. Zo začiatku sme použili krmivo V1 Magic Carp zmiešané s krmivom D1 Kapor Halibut. Krmivo V1 je špecifické tým, že obsahuje hrubšie častice, dobre lepí a je veľmi dobre aromatizované. Krmivo D1 svojim zložením výborne vylučuje častice do okolia. Po premiešaní pridávame ešte varenú repku a celé to zalievam vodou zmiešanou s kukuričným sirupom. Takto pripravenú zmes používame iba na dokrmovanie lopatkou. Do kŕmitiek a na olová používame výhradne iba krmivo M1 Big Roach zmiešané so sirupom. Toto krmivo je jemnej štruktúry, nabité arómami, očarujúco vonia po konope a výborne láka ryby z okolia o čom som sa neraz presvedčil pri dávnejších vychádzkach. Každý sme si udice pripravili podľa svojho uváženia. Parťák používa feedrový košík kratší nadväzec, háčik menších rozmerov pod ktorý dával aromatizovanú kukuricu. Druhú montáž použil s priebežným olovom do ktorého sa dalo vtlačit krmivo a pod háčik nastražil 15 mm Vyzutého Tondu obaleného v práškovom dipe. Ja som použil podobnú montáž, s rozdielom olovo na pevno. Pod menší háčik som dával moju top nástrahu Crazy Liver v práškovom dipe. Na poslednú montáž umiestňujem 18 mm boilies pečene opäť obalenom v práškovom dipe.


Pretek sa začal a v poobedňajších hodinách už niektorí chytajú prvé bodované ryby. Zostávam pokojný, ale mením 15mm boilies za aromatizovanú kukuricu dipovanú v sladkom dipe. K záberu sa nemôžeme dopracovať. V panike začíname skúšať všetko čo máme v talóne. Od malých peliet po kadejaké pufy a ochutené maškrty na feeder. Sme na otvorenom priestranstve a slnko nás ubíja. Neustále si veríme a utešujeme sa, že bodovaným rybám raz prídeme na chuť. Konečne prichádza záber a my máme prvú bodovanú rybu. Kolega zdoláva 45 cm kapra na ochutenú kukuricu. Ďalší záber prichádza vo večerných hodinách aj mne, 66 cm kapor znovu na ochutenú kukuricu. Do konca lovu zdolávam ešte jedného opäť na kukuricu. Deň končíme s tromi rybami. Unavení, spálení si líhame do spacákov s nastaveným budíkom na tretiu hodinu. Od tejto hodiny sa mohlo opäť kŕmiť z člna. Sme radi, že sme nepodľahli alkoholu a že sme dodržali to čo sme si sľúbili. Na takýchto pretekoch to nebýva ľahké, keď poznáte ľudí na pretekoch.


Ráno som už na vode a bójku dokrmujem repkou a malým množstvom boilies a peliet. Kamarát o štvrtej nahadzuje obyčajnú kukuricu z konzervy. Chytá na kratšiu vzdialenosť so slovami: však vyskúšam. Ja to znovu skúšam na aromatizovanú kukuricu a boilies. Po prvom dni sme na jedenástom mieste a na prvého strácame dosť veľa centimetrov. Kolegovi sa začína dariť na obyčajnú kukuricu, zrazu sa mu to rozbehlo. Ja mením boilies montáže za krmitkové a neváham nastražiť kukuricu. Po dopadnutí prvých lúčov slnka na pláž sa intenzita záberov stupňuje. Miešame krmivo V1 tentokrát s M1. A že dokrmovať budeme 4-6 gúľ na kŕmne miesta. Kamarát chytá ryby z kŕmneho miesta, ja z jeho kraja. Robíme rôzne kombinácie s krmivom Mivardi V1,D1,M1. Pomáha to. Ryby dostávajú do vody vždy iný pachový signál a cez obed intenzita záberov naberá na obrátkach. Stalo sa nám, že do hodiny máme v sakoch 6 bodovaných rýb rôznych veľkostí. Na nejaké jedlo a návštevy nemáme vôbec čas, veď sme na pretekoch tak všetko ide bokom!


Ostré slnko a únava z nedostatku spánku nám prestáva prekážať a pri pravidelných záberoch ju ani nevnímame. Ideme ako dobre namazaný stroj. Máme totiž veľkú šancu dostať sa na čelo poradia prípadne sa vzdialiť od druhého. Minimum rýb strácame a nedarí sa nám chytať ani biela ryba. Máme ďalšiu hodinu na kŕmnenie z člna. Usudzujeme že kŕmiť sa bude iba lopatkou a to iba kŕmne gule z mixu Mivardi krmiva. Meníme aj krmivo do kŕmitok. D1 orech je ideálne na chytanie. Odlišuje sa od ostatných krmív na trhu. Z krmiva agresívne preráža vôňa po lieskových orechoch a je mierne osladené mixom keksov. Samozrejme ho zatraktívňujem kukuričným sirupom, ako všetko čo sa dostane do vody. Ryby sú neustále pri chuti a pri západe slnka chytám dlhého 77cm šupináča. Vo večerných hodinách som sa už nevedel dočkať konca lovu. Zimnica, spálené ruky a bolesť hlavy, to bol následok dňa stráveného na priamom slnku. Ale v duši ma hrial pocit, že sme asi na prvej priečke. Ráno nesmieme za žiadnu cenu prepásť. Musíme zostať pri zemi a nič nepodceniť a v pokore pokračovať ďalej. Skromnosť a čistá hlava býva často receptom na úspech. Prehnaná eufória by nám mohla veľmi uškodiť.

 

Zarábam kombináciu krmiva D1 Orech s M 1 Kapor jazero a pri kŕmnení z člna vyhadzujem na čo najväčšiu plochu zrnká kukurice z konzervy. Hneď nahadzujeme všetky montáže s krmivom D1 orech a kukuricou. Ryby sú opäť pri chuti, ale niektoré už začíname strácať. Kukuricu berú pleskáče a dokonca aj pstruhy. Dostávajú sa mi do ruky priebežné výsledky, kde sa nachádzame s väčším odstupom na prvom mieste. Stále to však nič neznamená, na takýchto pretekoch je všetko možné, stačí keď súperovi nabehne hejno vysadených kaprov. Našťastie nejaké ryby sa nám darí zdolať. Najväčšiu nervozitu som cítil po 8 hodine a sérii stratených rýb. Oči som neustále upieral na súperov. Aby som sa rozptýlil začínam baliť niektoré veci. Čas pomaly ubiehal, ale rozhodcovia nám oznamujú, že si držíme dostatočný odstup od druhého. Sú to nervy!!! O 11 hodine sa začínam tešiť z dosiahnutého úspechu a z naplnenia môjho sna,vyhrať v živote preteky. Opäť sa moje méty posúvajú o niečo ďalej. Preteky končia, sme víťazi!!! Úžasný pocit, ešte nikdy sa mi nič podobného nestalo. Bola to odmena za všetku moju snahu, keď som často skúšal rôzne taktiky v prípravách na tento pretek.

Malý sumár nášho teamu.
Bodované ryby:
            Piatok 3ks
            Sobota 48ks
            Nedeľa 8ks
Ryby od 40cm-50cm- 48ks
             50cm-60cm- 6ks
             60cm-70cm- 4ks
Naj ryba: Kapor šupináč 77cm
Kuriozita: 2krát pstruh dúhový na kukuricu.
Celkový počet ulovených rýb 59 ks o celkovej dĺžke 2782 cm (bodov). Zvíťazili sme o 19 rýb a 888 cm (bodov)

Zkŕmili sme 3 kg V1 krmiva Magic Carp, 2 kg D1 Kapor Halibut , 2kg D1 Kapor Orech, 1kg M1 Big Roach, 1kg M1 Kapor Jazero, 3 konzervy kukurice z hypermarketu, 5kg suchej repky, ktorú som zalial horúcou vodou deň vopred, menšie množstvo boilies a peliet Rapid Mivardi.
Nakoniec sa konzervová kukurica - kukuru baits osvedčila ako najlepšia nástraha a v spojení s krmivami Mivardi tvorila dokonalú kombináciu na úspech. Krmivo ukázalo svoju lákaciu schopnosť aj na väčšie ryby. My sme sa zameriavali hlavne na tie menšie, veď ako sa hovorí "menej je niekedy viac". Svoje urobilo aj výborné miesto, naše odhodlanie, sebazaprenie a výdrž. Veľká dávka šťastia, ktorú nám možno priniesla aj vzácna návšteva určitých osôb. Takejto technike lovu sa čo chvíľa vôbec nevenujem, kapre chytám väčšinou na boilies. Túto jemnú techniku s kŕmitkami som od začiatku roku trénoval, špekuloval s nadväzcami na Váhu alebo do 15.3 na miestnych vodách a spoznával krmivo Mivardi. Oplatilo sa! Veď medzi takou konkurenciou to nebolo vôbec jednoduché. Krmivá sú fantastické ,verili sme im a ono to nakoniec vyšlo.

 

Veľká vďaka organizácii, ktorá tento pretek usporiadala, rozhodcom za objektívne meranie rýb, všetkým teamom za vytvorenie super atmosféry, parťákovi  za výdrž so mnou, chalanom z Mivardi za podporu, kamarátom a všetkým čo držali palce. S jedlom rastie chuť a ešte jeden pretek ma čaká v septembri, tento krát boiliesový ;-)


Vám prajem aby ste odštartovali novú sezónu veľkolepo. Mne sa to podarilo. Želám všetko dobré. 

Jaro










Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára