Menovky

štvrtok 6. novembra 2014

Recezia - Elektromotory Pulsar



Je tu ďalšia, v poradí druhá recenzia, ktorá vznikla pod krídlami magazínu Kapr a Kaprí svet. Tentoraz sa zameriame na závesný elektromotor Pulsar od firmy Mivardi. Mal som možnosť otestovať elektromotor na niekoľkých výpravách a v nasledujúcich riadkoch sa zoznámite s mojimi postrehmi.  
Elektromotor je štandardne vyrábaný firmou Haswing pre japonský trh. V licencii je dovážaný práve firmou Mivardi, ktorá ponúka tri varianty odlišujúce sa výkonom. K dispozícii teda varianty s výkonom 30, 40 a 55lb s max. napätím 12V. Ja som mal možnosť vyskúšať najsilnejšiu verziu a test prebehol na člne M-Boat 290P, taktiež od firmy Mivardi.


Pri podrobnej prehliadke zaujme elektromotor Pulsar kvalitným materiálom všetkých častí. Všetky pohyblivé časti (uťahovacie matice, páčka pre náklon) sú vyrobené z tvrdého plastu a fungujú absolútne bez problémov. Madlo riadiacej jednotky je pogumované a vďaka povrchovej úprave sedí dobre v ruke. Dobrý dojem dotvára aj decentne spracované nápisy a logo na hornej strane riadiacej jednotky.
Pred samotným použitím pri vode, je nutné prirobiť pomocou kľúča, ktorý nájde v balení k motorovej časti vrtuľu. Verzia 30 a 40lb vrtuľu s 2 listami, vrtuľa 55lb varianty potom listy 3.


Montáž na pevné "zrkadlo" člna, je veľmi jednoduchá. Za pomoci uťahovacej matice, je to otázka niekoľkých sekúnd. Uchytený motor, možno ľahko nakláňať do 10 polôh. Stačí stlačiť páčku pre naklápanie a druhou rukou zvolíte náklon. Celú dobu testu som sa pohyboval na vodách s plytkými príbrežnými partiami, takže som toto uľahčenie len kvitoval, nemusíte sa obávať, že poškodíte motorovú jednotku, prípadne vrtuľu. Hĺbku zanorenia vrtule a tuhosť otáčania motora nastavíte pomocou 2 matíc umiestnených na hlavnej osi.


Pred pripojením k batérii je potrebné kúpiť 2 svorky pre prichytenie k pólom, ktoré prirobíte k mosadzným očkám na kábloch. Druhov svoriek je celá rada, sada tých najobyčajnejších, klasických sa na trhu pohybuje okolo troch eur.


Používal som trakčnú batériu 105Ah. Ihneď po pripojení sa vám rozsvieti na riadiacej jednotke ukazovateľ kapacity batérie v rozmedzí 20 - 100%. Pri poklese na 20% je nutné batériu dobiť. Batéria mi vždy vydržala celý víkend. Prvý deň, po príchode som sa s plným člnom presunul na lovné miesto, potom pravidelne zavážal svoje montáže a v nedeľu som sa naložený vracal späť. Je nutné podotknúť, že sa jednalo skôr o menšie vody a bolo relatívne pokojné počasie. sa odhadnúť, že pri pohybe na veľkých jazerách, riekach, prípadne pri silne, veternom počasí bude spotreba energie väčšia.

Pri presunoch s väčším "nákladom" aj pri samotnom zavážaní som ocenil výsuvnú rukoväť. sa predĺžiť o 15 cm. V niekoľkých pozíciách sa zaaretovať aj samotná riadiaca jednotka, ktorá ústi do madla. V madle rukoväti je integrovaný ovládač rýchlosti, motor ponúka 5 rýchlostí vpred a 3 rýchlosti vzad. Vďaka menším rýchlostiam a dostatočne veľkej plutve na motorovej jednotke sa po vodnej hladine pohybovať naozaj precízne a to aj v blízkosti najrôznejších prekážok. Naopak pri jazde na najvyššom prevodovom stupni cítite, že motor má naozaj silu. A teda pomerne rýchlo presuniete svojou osobu s kompletnou batožinou z bodu A do bodu B.


Celkovo na mňa elektromotor pôsobí veľmi dobrým dojmom. Cez daždivé počasie, ktoré striedavo počas testu panovalo, sa neobjavil žiadny problém. Ak vezmem do úvahy pomer cena/výkon je Pulsar jasnou voľbou.

Elektromotor Pulsar 30lb - 165 Eur

Elektromotor Pulsar 40lb - 189 Eur

Elektromotor Pulsar 55lb - 229 Eur

Pre magazín Kapr a Kaprí svet Radek Holub











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára