Menovky

streda 16. októbra 2013

Začiatok jesene na veľkej vode

Kalendár ukazoval dátum 25.9., čo bol čas na ďalšiu výpravu za kaprami, tentokrát som vyrážal na štvordňovú "akciu" na svoju obľúbenú Novomlýnskú nádrž. Koniec septembra sľuboval príjemné slnečné ale chladnejšie počasie s ľahkým vetrom, preto som očakával aj väčšiu aktivitu kaprov, pretože s klesajúcou teplotou vody sa zvyšovala ich aktivita. Rovnako kapry v tejto dobe bývajú v najlepšej kondícii a súboje s nimi potom nezabudnuteľnými zážitkami...


Tentoraz som zvolil ako návnadu aj nástrahu boilies zo zmesi Oliheň, na ktoré som tento rok ešte nechytal. Jedná sa o zmes, ktorej prednosti sa najlepšie prejavia v skorej jeseni. Vzhľadom k tomu, že správy z priehrady hovorili o veľkej aktivite malých kaprov, zvolil som veľkosť boilies 24 mm a 30 mm, kedy do zmesi som pridal "iba" polovičné odporúčané množstvo tekutých potráv a boilie pred začiatkom lovu som sušil cca. 10 dní.


Chcel som vytvoriť "menej" atraktívne boilie, ktoré by toľko nelákalo kapry menších veľkostí. Miesto pre lov som zvolil v miestach, kde sa v okolí nenachádzali žiadni rybári, lov som prevádzal z hĺbok okolo 4,5 metra. Na štvordňovej výpravu som si naroloval zhruba 14 kg boilies a ďalej som si priviezol testovaciu novinku na budúci rok - hotové boilies vo veľkosti 23 mm. Partikel, ani pelety som so sebou tentoraz nebral, lebo som chcel kŕmiť výhradne s boilies väčších rozmerov, aby som eliminoval menšie ryby.


Prvý deň som začal chytal s parťákom okolo 16.00 hodiny a už okolo siedmej večer prišli prvé zábery, kedy sa jednalo o kapry veľkosťou okolo 5-9 kg . Potom nasledovali ďalšie zábery takmer jeden za druhým. Celý lov nebudem opisovať, lebo bol " neskutočný ". S parťákom sa nám podarilo na necelé štyri dni zdolať okolo 100 kaprov vo váhovom rozmedzí 5 - 15 kg , kedy kapry s dôverou brali všetko, čo im bolo ponúknuté, dokonca som lov končil s montážou boilie 2 x 24 mm vo vzdialenosti 5 cm od háčika kedy aj také sústa nenechali chladnými kapry zhruba o veľkostiach 5 - 6 kg, čo bolo neuveriteľné. 

Zábery prichádzali počas celého dňa neustále jeden za druhým z akéhokoľvek kŕmneho miesta, kedy však "slušnejšie" ryby som zdolával z voľnej vody oproti druhému kŕmnemu miestu situovaného k potopeným koreňom. Bohužiaľ žiadneho väčšieho mohykána miestnej vody sa nám nepodarilo prekabátiť, čo samozrejme vynahradilo množstvo záberov a zdolaných rýb. Bezkonkurenčne sa jednalo o najvydarenejšiu výpravu tohto roka .

Radim Hanák



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára