Menovky

pondelok 30. decembra 2013

Posledný kaprík tejto sezóny

Jeseň patrí medzi moje najobľúbenejšie ročné obdobie na lov kaprov. Má hneď niekoľko výhod, jednou z nich je, že je pri vode nádherný pokoj, nikde nikto a to mi vyhovuje najviac. Rozhodujem sa, že pôjdem na moju obľúbenú rieku.

Pár dní dopredu si prelejem 5kg boilies Kaprieho guláša aminoliquidem a nechám liquid do boilies pekne nasať. Keď je boilies pekne nasiaknuté, tak ho ešte presypem method mixom a nechám zaschnúť. Takto pripravené boilies mi super funguje, pretože method mix sa z boilies pomaly vymýva a nesie vo vode prenikavú pachovú stopu. Žiadne iné boilies si tentokrát neberiem, aby ma netrhalo vymýšľať kraviny. Už teraz viem, že budem na jeden prút dávať 2kuličky o priemere 18mm a na druhý prút nastražím jednu guľôčku 23mm na panáčika s novou ananásovou plavačkou.


K rieke prichádzam za tmy a rozhodujem sa, na ktoré miesto pôjdem. Keďže tento úsek rieky dobre poznám a viem, čo kde a ako je, tak mi tma nerobí s výberom lovného miesta vôbec žiadny problém. Než začnem rozbaľovať veci, tak idem v prvom rade zakŕmiť, nech môžu kapry zobať.

Nadväzujem obľúbenú montáž, ktorá sa skladá z šokového vlasca s priemerom 0,56mm, závesky na olovo a v nej olovo s hmotnosťou 220g, nádväzcovej šnúrky a háčika MTC. Keďže je tu teraz pokoj, tak budem loviť približne 2 metre od brehu. Tým pádom si svoje brolly staviam ďalej od lovného miesta a zároveň sa snažím byť k prútom a k výstroji čo najbližšie aby som na lovnom mieste chodil čo najmenej a čo najtichšie, aby som kapry nevyrušoval. Mojím najväčším nepriateľom sú mušle, ktoré mi vždy obalia háčik a potom, keď príde záber, tak zasekávajú do prázdna, pretože je to, ako keby som chytal bez háčika. Kapor si vezme guličku a nemá sa o čo zaseknúť, pretože celý háčik je obalený slávkami. Dokonca sa mi stalo že som mal háčik zavretý v slávke už po hodine od nahodenia. Ale to jednoducho ku kapárine patrí.


Za túto rybačku sa mi podarilo chytiť dvoch menších kapríkov odhadom okolo 5kg a posledné ráno tesne pred odchodom sa za mnou priplával rozlúčiť pekný šupináčik tesne cez 10kg. Na rozlúčku paráda. V tomto zimnom období mám radosť z každej ryby, pretože kapry už nie sú tak aktívne ako keď je teplá voda, a zákonite aj nebýva toľko záberov a o to je tento úlovok ešte cennejší.



Krásne Vianoce praje Tomáš Kablásek





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára