Menovky

pondelok 12. mája 2014

Zahájenie sezóny na Delouši



Prvý aprílový týždeň sa mi naskytli dva voľnejšie dni, ktoré som chcel stráviť, kde inde ako pri vode. Už dlhšiu dobu ma lákalo navštíviť zaujímavé severočeské jazero Dělouš, ktoré pre športový rybolov funguje až od minulého leta. Na jar tu teda ešte nikto nechytal, preto to bude jedna veľká neznáma. 
Okrem pôvodnej osádky sa tu nachádza aj väčšina krásnych rýb z jazera Chlumec, kde sa v vlani ukončil športový rybolov. Veľmi ma lákalo prekabátiť nejakého z krásnych tmavých šupináčov. Na poslednú chvíľu som zlanáril ešte Tomáša Kosu a vyrazili sme na prvú tohtoročnú trojdňovú výpravu.


Hoci bola zima veľmi mierna, tak vďaka tomu, že sa jazero nachádza v okolí Krušných hôr, tak bolo po väčšinu času zamrznuté. Voda teda bola začiatkom apríla ešte veľmi studená. Po krátkej debate sme sa rozhodli pre miesto č. 11, ktoré sa nachádza v ľavej časti a kde je možné na dohodenie chytať v hĺbkach 2 - 10m. Tomáš si vybral pravú časť pri rákosí a ja ľavú časť s väčšou hĺbkou. Vďaka veľmi studenej vode sme sa rozhodli kŕmiť veľmi striedmo a čo najviac zatraktívniť naše nástrahy. Kŕmili sme 4mm halibut peletami Rapid Classic, trochou repky a nakrájaným boilies, ktorý sme zalievali Aminoliquidom a zasypávali Method mixom.


Tomáš vsadil na novinku pre tento rok, veľmi zaujímavé a atraktívne boilies Devil Squid, ktoré vďaka veľkému podielu pravej olihňovej múčky ružovo červenú farbu a tiež má prekvapivo rýchly nástup. Ja som skúšal na jeden prút príchuť Višňa a na druhý Monster Crab. Višňu som umiestňoval do hĺbky okolo 8m a Monster Craba do hĺbky cca 5m. Tom skúšal chytať v tesnej blízkosti rákosia, čo sa ukázalo ako dobrá voľba. Tom volil klasické náväzce z tenkej šnúrky s malým háčikom veľkosti 8, pod ktorý našíval jednu nadipovanú 15mm guličku Devil Squid a do PVAčky 4mm peletky Extreme Robin Red s drveným boilies. Táto taktika mu každý deň priniesla niekoľko záberov, ale relatívne menších rýb.
Ja som prvý deň a pol bol bez záberu. Nedalo mi to a vyšiel som so sonarom na prieskum jazera. Väčšina rýb ešte začiatkom apríla nebola rozbehnutá a nachádzala sa v centrálnej časti vo veľkých hĺbkach, alebo sa vyhrievala v stĺpci na voľnej vode. Druhý večer však prišiel na ľavý prút záber, kde sme mali orezanú a nadipovanú guličku Monster Crab, ktorá bola ešte obalená v gélovom atraktore rovnakej príchute. Kapor mi nič nenechal zadarmo a po peknom súboji na podložke ležal krásne sfarbený Šupík s váhou ľahko cez 11kg. 


Týmto kaprom som si splnil svoje očakávania. Tomáš ma čo do počtu záberov neustále drtil, len čo je pravda, ale väčšieho kapra z rákosia nedostal. Chytil 8 kaprov v rozmedzí 55 - 70cm, všetky na 15mm guličku Devil Squid. Hoci naše očakávania boli oveľa väčšie, tak aj napriek tomu sme boli s výpravou spokojní. Počasie nám prialo a skvele sme si oddýchli od pracovných povinností.


Jazero Delouš je krásna a hlavne zaujímavá voda, ktorá určite stojí za návštevu. Je tu absolútny pokoj, luxusne upravené miesta, dostatok priestoru a hlavne krásne ryby.

Karel Skalický


  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára