Menovky

štvrtok 22. mája 2014

Skvelé 3.miesto Mivardi tímu na Kaprárskom maratóne!

„Skvelé“. To je slovo, ktorým by som pomenoval preteky Kaprársky maratón 2014. Zasúťažiť si s inými pretekármi a na domácej vode? Jednoznačne ide sa na to. Po dohode s kamarátom Ivanom prihlasujeme a platíme štartovné za náš Mivardi R-team Trnava.

Začiatok
Vo štvrtok ráno sa stretávame na brehu priehrady Dolné Dubové, ktorá sa stane na štyri dni naším domovom. Po úvodnom otvorení preteku začína losovanie poradia a následne losovanie miesta z ktorého sa bude loviť. Čo sa nám podarilo vylosovať asi nikto z nás nečakal. Ivan ťahá vždy číslo jedna, takže poradie losuje on. Tragédia číslo jedna je na svete, ťahá číslo 16 zo 17. Losovanie miesta prenechal na mňa. Nebol z čoho už vyberať. Vytiahol som číslo 17 hrádza, zostala ešte posledná 14tka. Na to aké panovalo počasie (krásne slnečno) neboli sme moc presvedčení, či je to dobré miesto. Ale pohľady na seba rozhodli a berieme 17.

Po vylosovaní a objasnení si pravidiel pred pretekom sa vyberáme na naše miesto a začína klasický ceremoniál. Vybaľovanie, stavanie, príprava všetkého čo budeme potrebovať.
O dvanástej zaznel klaksón začiatku pretekov. „Tak a ide sa na to“. Prvé ponahadzovať a skúsiť chytiť rybu, ktorá už je na našom mieste a nevyplašiť ju kŕmením. Po jednom malom kapríkovi, ktorého som chytil asi 5 minút po klaksóne sa viac ako hodinu nič nedialo. Nastáva čas kŕmenia.
Používame mix boilies Cesnak+chiliDevilSquid v priemeroch 18mm a pelety Devil Squid 4mm, 16mm. K tomu všetkému ešte 6mm pelety Oliheň.
Keďže sme potrebovali chytiť čo najskôr rybu voľba padla na boilies Cesnak+chilli, nakoľko sa jedná o rýchlo chytacie boilies. Aj tak bolo. Ryba sa nám rozbehla celkom slušne a boilies pod háčikom pracovalo tak ako malo. Zhruba po hodinke od rozkŕmenia sme  začali ťahať rybu za rybou, len škoda že všetko nebodované pod 4kg. Tento teror malých kapríkov sme museli trpieť až do dvanástej. Bilancia dňa bola veľmi slabá. Z 25 rýb až jedna bodovaná. To nám moc optimizmu nedodalo, ale treba bojovať.

Druhý deň ráno 4:00 nahadzujeme a prehodnocujeme taktiku. Počasie nám moc nepomáha. Stále slnečno teplota do 25stupňov. Ryba je pred trením a v takomto počasí šanca na úlovok slabá. Ale darí sa nám chytiť tri bodované ryby, ktoré nám naliali novú energiu a posúvame sa priebežne na 5 miesto s 20kg ulovených rýb. Poobede prichádza koniec sveta J. Neskutočná búrka, ktorá trvá dlho do noci. Blesky ožarovali oblohu tak, že som si pripadal ako za bieleho dňa. Rozfúkalo sa ako keby nás chcelo odfúknuť na druhý koniec sveta. Lialo ako z krhly. Prekvapenie večera prišli aj krúpy. Ivanove slová “teraz keď bude záber ja ten hromozvod do ruky nechytím“. Nestihol to ani poriadne dopovedať a delkim začal vyhrávať jedna radosť. „Ivan musíš, to sú body“ vyháňal som ho do nečasu J. Skoro boli, kaprík hádam aj 45cm. Do dvanástej sa už nič neudialo a tak ideme zaľahnúť, o pol štvrtej budíček a ide sa znovu na to.

Sobota prebiehala vo veternom počasí s miernymi prehánkami. Čo sa rýb týka boli sme stále na tom istom. Štyri bodované ryby a prepad na 10 miesto v tabuľke. Počas piatkovej prietrže sa zadarilo teamom, ktoré chytali ďalej od hrádze. Takže začínali sme sa posúvať do role pozorovateľov, nakoľko popredné teamy mali pred nami cez 20kg náskok. Ale aj tak sme v sebe mali iskierku nádeje, ktorú v nás rozfúkaval vietor vejúci od piatku smerom na hrádzu. Mivarďácky Cesnak + chilli a Devil Squid stále valcoval a prinášal nám ryby, ale stále nebodované. Takto to bolo až do večera. Rozhodol som sa prejsť na Oliheň, ktorú som mal zaliatu v tekutej potrave s trochou esencie týždeň pred pretekom. Správna voľba. Za dve hodiny 4 bodované ryby teda + 20,50kg. V ten večer nikto nič okrem nás nechytil. Zrazu sa dostávame na 5 miesto v tabuľke a iskierka nádeje sa mení na ohník J.O dvanástej zaľahnúť, posledné ráno dáme do toho všetko.

Nedeľa
Neskutočný zvrat a totálne prechytanie súperov. Tak nejako by sa dalo opísať naše rybárske koncertné vystúpenie. Darilo sa nám chytať kopec rýb a väčšina bola bodovaná. Mne sa teda moc nedarilo a čo záber to strata ryby. Po druhej rybe som vymenil komplet celý koniec montáže. Tretia, štvrtá, piata, šiesta, siedma. To nie je možné, po každej rybe som vymenil háčik aj s celou šnúrkou a ryby stále padali. Až pred koncom preteku sme zistili v čom bol problém. Vietor, ktorý nám od piatku fúkal na hrádzu nedoniesol len ryby, ale aj polámané konáre zo stromov po búrke. Tie sa nahromadili pri hrádzi a kapry to využívali a po zábere hneď vbehli do týchto naplavenín. Ale aj tak sme zapisovali body vďaka Ivanovi a to nás posúvalo ďalej.

Takýto finiš sme si ani nepredstavovali. Zisťovali sme informácie od rozhodcov ako sa darí ostatným teamom. Odpoveď nič moc a teamy na prvých troch miestach sa nás začínajú báť a počítajú koľko je rozdiel medzi nimi a nami. Nebudem to naťahovať. Do konca preteku sme za doobedie nachytali 40kg bodovaných rýb.

Konečné vyhlásenie výsledkov
Tak a je to tu. Koniec preteku a slávnostné vyhodnotenie výsledkov. Začína sa od miesta 17. Predbehnem a pri vyhlasovaní 5teho miesta sa začínam pohrávať s myšlienkou, že možno sa nám aj podarí bedňa. Štvrté miesto a meno nášho teamu stále nezaznelo. Je to tam je to tam. Konečne vyhlásenie tretieho miesta. Mivardi R-team Trnava. Máme to J. Jo jo jo jo jo jo jo. Tak toto som nečakal. Neskutočná radosť z tretieho miesta. Moje prvé preteky a hneď získať cenu.Preberanie ocenenia a vecných cien už bola len čerešňa na torte. Moja radosť nemala konca kraja. Myslím, že voľba boilies Mivardi nám dopomohla k výbornému úspechu.

Preteky hodnotím veľmi pozitívne hlavne čo sa týka organizačnej stránky. Všetko bolo zvládnuté super a rozhodcovia  si svoju robotu odviedli veľmi dobre. Takže za Mivardi R-team Trnava veľké plus organizátorovi pretekov za super akciu. Tešíme sa na budúcoročné pokračovanie.