Menovky

štvrtok 29. mája 2014

Testujeme výbavu na feeder!


Patrím medzi tých šťastlivcov, ktorí môžu testovať rybárske pomôcky, prúty, navijaky, krmivá a ďalšie veci, ktoré sú pri rybolove potrebné. Minulý rok som dostal na dlhodobý test feeder prút Mivardi Imperium s dĺžkou 360cm a s označením Medium a k tomu navijak Mivardi Energy 4000 so super rýchlym prevodom 6,2:1. 
Toto označenie v praxi znamená, že na jedno otočenie kľuky sa rotor otočí a navinie vlasec 6,2 krát. Tento set som používal 1 rok a rozhodol som sa napísať zhrnutie dlhodobého testu, ale kombinujem to aj so správou od vody.


V tomto roku 2014 som zatiaľ zdolal viac ako 250 kaprov. Na rybačky som chodil hlavne na súkromné jazero v Abovciach alebo do Maďarska.15.mája sa na našich miestnych vodách začala sezóna a ja som sa dostal na rybačku až 18.mája.Vybral som si miestnu vodu pri obci Levkuška. Je to 15 hektárové jazero s priemernou hĺbkou vody 2 metre. Ráno o štvrtej som už bol pri vode a vybral som si miesto približne v polovici jazera. Pomocou marker plaváka som našiel malú nerovnosť pod vodou približne 50 metrov od brehu. Plavák som tam nechal a namiešal som si 4kg krmiva s pridaním tekutej arómy. Do krmiva som pridal aj konzervovanú kukuricu a doplnil som to ešte s mikropeletami. Mal som na pláne nachytať násadové kapry a karasy.


Krmnými guľami som zakŕmil miesto pri plaváku. Na cievke navijáku som mal navinutý vlasec s priemerom 0,22mm. Moja koncová montáž bola úplne jednoduchá a hlavne taká ktorá sa nikdy nezamotá. 25 gramové priebežné rebrinové krmítko, rýchloobratlík, gumená zarážka. Háčik Mivardi Gripper veľkosť 8 som uviazal bezuzlovým viazaním so super jemnou šnúrkou Super Soft a pod háčik na vlas som nastražil 12 milimetrovú jahodovú peletku a nadlahčil som ju tiež 12 milimetrovou žľtou ananásovou popkou. Táto kombinácia nástrahy mi vo väčšine rybačiek dáva pekné ryby. Pod druhý háčik som nastražil 2 zrnká kukurice a tiež som to nadlahčil s rozpolenou popkou. Po zakrmení prakom som koncové montáže nahodil a čakal som na prvý záber. 


4 dni pred týmto lovom každý deň pršalo a bolo sychravé, upršané počasie a v deň lovu bolo veľmi premenlivé počasie ako je to vidieť aj na fotkách. Počas lovu som mal skoro vždy oblečené nepremokavé a vetruodolné oblečenie od Mivardi, ktoré maximálne poslúži aj v týchto daždivých dňoch. Prvý záber som mal na kukuricu a bol to asi 60 centimetrový amur. Približne po pol hodine sa rozbehli ryby a začal sa kolotoč záberov a zdolávaní a fotení. Za 6 hodín lovu som zdolal 14 kaprov, 18 karasov a toho jedného amura.


Prúty Mivardi Imperium Feeder Medium aj po roku slúžia bez problémov a určite sa hodia na cielený lov kaprov.Vďaka krížového zosilňujúceho vinutiu je tento prút vhodný aj na ďaleké nahadzovanie lebo má potrebnú tuhosť na to, aby naplnené krmítko katapultoval do vzdialenosti nad 50 metrov i ďalej. 


Navijáky Energy 4000 tiež pracujú mimoriadne spoľahlivo a veľký prevod mi zabezpečil, že koncovú montáž som rýchlo vedel vytiahnuť z vody ak som potreboval prehodiť ale vymeniť nástrahu.Uvítal by som z tohto navyjáku aj väčšie modely napríklad veľkosť 6000 s plytkou cievkou, ktorá by sa dala použiť na feeder prúty s dľžkou 390 a 420 centimetrov alebo menší model napríklad 2000 a to pre prívlačiarov.


Na záver by som chcel poďakovať firme Fishing Team, že mi dávajú možnosť podielať sa na testovaní a zdokonalovaní svojich produktov Mivardi. 

S prianím vždy úspešnej rybačky

Peter Uhrík













Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára