Menovky

piatok 30. mája 2014

Konečne na rybách!

Konečne sme mohli odštartovať prvú tohtoročnú rybársku výpravu. Nakoľko predpoveď počasia nesľubuje takmer nikdy ustálené počasie, termín máme už dva mesiace vopred dohodnutý. Jazero má rozlohu 20 ha, každé stanovište má svoje drevené mólo a malú chatku pre dvoch rybárov s dvoma lehátkami.

Kŕmne miesto č.1 sa nachádzalo 130m od brehu, kde z vody trčal kmeň stromu. Druhé miesto bolo vzdialené 50m v línii od zatopeného stromu. Rozkŕmili sme miesto medzi zatopenými stromami peletami Rapid classic halibut 12mm a boilies Rapid Easypríchuť  Cesnak+chilli.
 Prvé zavážanie prebiehalo už za výdatného dažďa. Ako nástrahu sme použili identickú nástrahu boilies cesnak +chilli 18mm a ananás. Chceli sme vyskúšať novinky roku 2014 z dielne Mivardi, o ktorých sme už predtým počuli dobré recenzie.

6hod po zavezení prútov prichádza pomerne skorý prvý záber na príchuť  cesnak +chilli. Prvý kapor roku 2014. Ráno sme mali v prechovávacích sakoch 4 kaprov. Žiadne foto nakoľko stále prší a kapríky vraciame späť na slobodu. Zavážame čerstvé nástrahy v daždi, pršať neprestáva celý deň. Cez deň dokrmujeme peletami a boiliesmi.  Pred zotmením prevážame a nástrahu ponechávame  cesnak+ chilli  a  ananás + n.ba. Na druhý pár prútov nastrahujeme naše osvedčené boilies  Sea  a  peletu rapid Extreme -  Enzymatic protein 16mm.

Ráno máme v sakoch ďalších dvoch kaprov. Konečne prestalo pršať. Ráno prikrmujeme peletami + boilies. Meníme nástrahy za čerstvé a vychutnávame si raňajšiu kávu. Prichádza záber na peletu 16mm - Enzymatic protein - prekrásny súboj  a v podberáku sa nachádza jeseter 135cm - 14,5kg. ---- supeer, tak toto som naozaj nečakal.
Už pri zdolávaní bol zdatný súper, náš typ.. kapor 18 a viac. Prekabátili sme ho na peletu  16mm Enzymatic protein. Pár fotiek a späť do vody.  Cez deň sme mali 12 záberov a zdokumentovali sme 10 kaprov. Celý deň bolo pod mrakom, ale našťastie nepršalo.

Poslednú noc sme boli bez záberu a pršať neprestávalo. Teplota vody v polovici apríla bola 13st. a dno pokrývalo 5cm bahno. Nástrahy boilies a pelety sme použili potápavé bez nadľahčenia. Najviac záberov sme mali na novinku 2014 boilies príchuť cesnak+chilli. Najväčší šupík 82cm a tesne nad 12kg sa ulakomil na boilies príchuť Sea. Spoločnosť nám robila labuť, ktorej tiež chutili guličky cesnak +chilli, ... asi priletela z Mexika.  Na štvrtý deň ráno odchádzame a opäť v daždi. Skoro celý pobyt nám pršalo a baliť všetky mokré veci je lahôdka, ktorú zbožňuje každý rybár. Chatka nás našťastie ochránila pred dažďom a tak sme nemuseli doma sušiť bivak, spacáky a pod.