Menovky

sobota 7. júna 2014

Nový osobák!

Je začiatok sezóny na slovenských zväzových vodách a ja sa konečne rozbaľujem na vytypovanej lokalite. Na brehu štrkovne som po prvý krát. Spolu so mnou dorazili kamaráti Michal a Majo, s ktorými tu chceme stráviť celý týždeň. Je jedna hodina poobede a ja začínam rutinu, ktorú poznáme asi všetci. Sadám do člna a hľadám lovné miesta.
Prvé miesto nachádzam vcelku ľahko. Nachádza sa na pravej strane zhruba 140m od brehu. Keďže si už Michal stihol zabrať všetky top miesta na pravo a ja sa tam už nezmestím, rozhodujem sa druhý prút umiestniť do zátoky na ľavej strane. Udicu pokladám v podstate na náhodu, keďže celá zátoka je o dosť hlbšia a to v jarnom období asi nebude to správne. Voda tu dosahuje hĺbku až 16metrov. No späť k prvému miestu. Zhruba o 17 hodine vyvážam prvý prút. Je tu pekná hrana z 8 do 13m. Michal ma uisťuje, že je produktívna.  Z druhým miestom niesom vôbec spokojný preto sa sústreďujem hlavne na prvé. Prvá noc prebieha vo víre debát o začiatku novej sezóny. S Michalom vášnivo rozoberáme lovné miesta vo vode. V tom do toho vstúpi Majko a oboch nás utíši so slovami: ľavica má šírku 40metrov a vy "somári" tam nevopcháte dva prúty! 

 
 O pol noci sťahujeme prúty a zaliezame do spacákov. Budík som nastavil na pol štvrtú. Tesne pred štvrtou vyrážam na vodu a pokladám montáž na lovné miesto. Druhý prút som sa rozhodol nechať na brehu. O osmej  ráno sa budím s divným pocitom čo s ním?! Rýchlo sa rozhodujem narolovať čerstvé boilies. Pred výpravou na to už nezostal čas. Rozbíjam vajíčka, prilievam aditíva a prisypávam k suchej zmesi, do ktorej sa mi podarilo mojou “šikovnosťou“ vysypať všetok robin red (asi 3x väčšiu dávku ako normálne). Vymiesil som cesto a nechávam ho 15 minút odstáť. V noci som toho veľa nenaspal a tak si hovorím, že tých 15 minút si poležím.  O "chvíľku" sa budím. Zisťujem že som prespal 4 hodiny a cesto je už úplne suché. Ihneď idem pozrieť kolegovcov Miša a Maja. Tí boli v dobrej nálade z úlovku, ktorý si pripísal Michal. Jednalo sa o šupíka ktorý mal rovných 16kg. Začiatok sezóny, prvá tohtoročná ryba a hneď nový osobák. Keďže som nemal druhý prút stále vo vode a Michal už krásnu rybu na konte, dohodli sme sa a Michal posúva svoju tyčovku na pravú stranu ľavice. Začínam makať na 100%. Oklepávam miesto, pokladám tyčovku. Konečne vyvážam druhý prút a smerujem ho zhruba 40m od miesta, z ktorého prišla prvá ryba.

 
Konečne mám prút vo vode. V tento deň sa bohužiaľ už nič nedeje. O pol noci sťahujeme prúty aby sme ich mohli o štvrtej mohli vyviezť znova. 04:45 je všetko hotové a ja si líham a zaspávam. Okolo ôsmej mám prvý záber. Prvá tohtoročná ryba, síce je malá ale je. O desiatej zase mála ryba. Úderom dvanástej hodiny prichádza ďalší záber. Počas brutálnej jazdy zdvíham prút, pokúšam sa rybu brzdiť, ale nedarí sa mi to. Sadám do člnu a veslujem za ňou najrýchlejšie ako viem, ale ryba si stále berie metre vlasca z cievky. Je to nejaké čudné. Už som mal metre vlasca navíjať a nie strácať. Otáčam sa či ma náhodou iba niekto neťahá motorovým člnom, ale na vode nikto nikde a tak veslujem ďalej. Prechádzam okolo tyčovky, potom ďalších 50 metrov a zrazu sa objavuje uzlík šokovky. Ryba je odo mňa ešte poriadne ďaleko pretože šokovky dávam aj 60-70 metrov. Konečne prichádzam nad rybu a začínam ju pumpovať na hladinu. Na hladine sa objavuje krásny šupík. Hlavou sa mi preženie myšlienka na to, čo ak sa náhodou vypne. Ale tá je v okamihu preč a ja podoberám krásnu rybu. Hneď po podobraní kričím ako keby som vyhral v lote. Ryba stihla za cca 8minút kým som sa k nej dostal preplávať 130m a to chvíľami ťahala čln. Tuším že to bude môj nový osobák, ale niesom si istý. Dorážam na breh, vykladám prút a rybu ukladám na podložku. Typujeme koľko by mohol kapor vážiť. Sme opatrní na čísla. Vešiam vážiaci sak, odratávam jeho váhu a vkladám doň rybu. Znovu vešiam podložku s kaprom na váhu, zatváram oči a dúfam že to bude viac ako 15,5kg. To je môj doterajší osobák. Keď som otvoril oči, ručička váhy bola na 16,8kg. Je to môj nový osobný rekord. Mám neopísateľnú radosť. Nasledovalo fotenie a po malej chvíli ryba putovala spať do vody. V tej chvíli som si ani neuvedomil, že som chytil po troch rokoch nový osobák. 

Nasledujúceho pol dňa som chodil ako v obláčiku toho najlepšieho holandského dymu. Večer sme oslávili vínom a pizzou. Druhý deň ráno sa začal o niečo horšie pretože sa výrazne ochladilo a ryby prestali prijímať naše nástrahy. Štvrtok bol v podstate taký oddychový deň, nič zvláštne sa nestalo. V piatok okolo 6:30 mám ďalší záber. Je to ďalšia malá ryba. Nič extra sa nedeje a tak pozorujem vodu. Vidím sa ukazovať kapre zhruba 300m od nášho brehu. Rozhodujem sa premiestniť prút s prvého miesta na toto. Michal s Majom sa balia a okolo obeda pôjdu domov. Ja plánujem zostať ešte dva dni na mieste a potom sa presťahovať na inú vodu.

Okolo 11 mám záber z nového miesta. Tentokrát zdolávam z brehu keďže ryba nekladie veľký odpor. Po asi 10 minútach mám kapra pripraveného na podobranie. Rybu úspešne podoberám a ukladám na podložku. Po zvážení má šupík necelých 12kg ani sa mi nechce veriť. Pri súboji som sa domnieval že sa jedná o rybu vážiacu okolo 5kg. Michal mi robí fotku, púšťam kapra a tak ako on, odchádzajú aj chalani. Vyvážam prút na to isté miesto. Neprešli ani 2 hodiny a mám ďalší záber. Ryba si berie metre vlasca z cievky. Skáčem do člna a upaľujem za ňou. Dostávam sa nad rybu a začínam zdolávať. Keďže fúka silný vietor ktorý mi komplikuje podobratie ťahám rybu k sebe dosť silovo. Na tretí pokus sa mi darí kapra podobrať. Po položení montáže spať na úspešné miesto sa vraciam spať k brehu, kde vážim kapra a zisťujem že je len o 400g ľahší ako predchádzajúci. Váži 11,4kg. S rybou si robím samospúšťou fotku. Pri púšťaní ryby sa mi opäť rozbieha ten istý prút. Z brehu zdolávam malého odhadom 7 kilového lysca. Vyvážam prút spať a nasleduje niekoľko záberov po sebe. Postupne zdolávam 12 kaprov. Všetko vo váhovej kategórii 7 až 10 kg. Zo západom slnka zábery ustávajú, čo ma celkom aj teší. Veslovať 300m v silnom vetre 12x kvôli malým rybám nieje zrovna šport, ktorý by som mal v obľube.  

Je zaujímavé, že všetky zábery okrem jedného prišli z nového miesta. Vysvetľujem si to tak, že ryby prichádzali zozadu a toto miesto bolo hneď prvé. Vzhľadom na množstvom kŕmenia som ryby odstavil. V piatok na večer sa stalo presne to čo som si myslel. K vode doráža obrovské množstvo rybárov. O pol noci sťahujem prúty. Ráno o štvrtej ich opäť vyvážam a vidím na vode asi 5 člnov. Rozhodujem sa stiahnuť tyčovky a keď si pospím, zbalím sa a odídem na týždeň na moju obľúbenú štrkovňu. Budím sa okolo deviatej na zvuk hlásiča. Zdolávam posledného malého kapra. Začínam baliť tábor, okolo obeda sťahujem druhý prút a odchádzam na štrkovňu, o ktorej verím, že raz napíšem podobný príbeh.

Na záver by som chcel dodať, že za 7 dní som skŕmil 10kg boilies Finkelde Cf1squid liver, 20kg peliet rovnakej príchuťe a 20kg halibut peliet. Používal som jednoduché montáže - 20cm dlhú šnúrku cf1 braid od Finkelde a 6ku háčik MTC drig od Mivardi. Tieto háčiky som si obľúbil hlavne kvôli ich ostrosti a čo je pre mňa dosť podstatné aj kvôli ich priaznivej cene. Na tejto vode som prežil skvelý týždeň, ktorý mi priniesol môj nový osobák. Chcel by som aj vám popriať veľa krásnych pustených rýb a prekonávanie osobných rekordov.
Ondrej Janoška








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára