Menovky

piatok 27. júna 2014

Začiatok leta na rieke



Z Novomlýnských jazier, na ktorých som absolvoval dve vydarené výpravy, som sa tentoraz presunul na dve noci na svoju obľúbenú zväzovú rieku. Vzhľadom k tomu, že už takmer mesiac nepršalo, aktivita rýb nebola najväčšia, preto som sa rozhodol navštíviť práve rieku, v ktorej voda aspoň trochu cirkuluje a prúdi. 
Prietok oproti normálu, ktorý je z v tomto období 20 - 25 kubíkov, bol nižší asi o 10 kubíkov, čo nebolo vôbec dobré, ale na druhej strane som si povedal, že skúsim, ako budú ryby v takýchto podmienkach aktívne.


So sebou som mal tentoraz pripravené menšie množstvo hotoviek Vyzutý Tonda a Devil Squid, všetko vo veľkosti 23mm. V situácii, aká panovala na rieke, bolo jasné, že ryby sa budú držať prevažne v priestoroch okolo prekážok a priamo v nich. Preto som si pomocou nového prírastku do mojej výbavy - člnu M-Boat v dĺžke 230cm, veľmi dôkladne zmapoval sonarom priestor okolo prekážok a v ich blízkom okolí, aby som mohol s čo ​​najväčšou presnosťou umiestňovať montáže do ich úplnej blízkosti.  


Našiel som si hlbšiu časť rieky s hĺbkou okolo 4 m, kam som nahadzoval montáže, kedy ku každej som ešte pohodil cca 10 guličiek boilie. Viac návnady nebolo potrebné, pretože ryby sa držali v prekážkach a nebolo nutné ich koncentrovať na lovné miesto pomocou väčšieho množstva kŕmenia, ale skôr ich zaujať atraktívnejšiou nástrahou. Boilie Vyzutý Tonda ma niekoľkokrát presvedčilo o svojich kvalitách, preto som neváhal s jeho nastražením. Na druhú montáž som umiestnil boilie Devil Squid, od ktorého som si sľuboval, že by mohlo kapry tiež zaujať.


Prvý deň po príchode boli montáže na pravé poludnie na svojom mieste a mohol som v kľude relaxovať. Prvý záber prišiel zhruba po troch hodinách na Vyzutého Tondu z bezprostrednej blízkosti koreňa. Nasledoval zásek, po záseku si to kapor namieril do stredu rieky na koryto, čo ma potešilo a mohol som si v kľude vychutnať súboj s kaprom 90 cm s váhou necelých 15kg. No to bol začiatok ako hrom, hovoril som si v tzv "mŕtvej" dobe po obede, som sa dočkal v 30 stupňových horúčavách nádherného kapra. Po nafotení som kapra čo najskôr pustil späť do jeho živla a nahodil montáž do rovnakého miesta. Ale ako sa hovorí "nekrič hop pokiaľ nepreskočíš", tak sa aj stalo. Počas ďalších dvoch dní som dostal 15 záberov, čo bolo fantastické, ale na breh sa mi podarilo zdolať iba 4 kapry do 70 cm. O ďalšie kapry som buď prišiel vďaka silovému zdolávaniu, alebo mi vplávali do prekážok. Keď som montáž nahodil o niekoľko metrov bokom od koreňov, záber jednoducho neprišiel, aj keby som sa na hlavu postavil. Ryby boli letargické, a keď už sa rozhodli nástrahu prijať, tak len v najbližšej blízkosti koreňov, z ktorých takmer nevychádzali. Ale aj tak som s výsledkom veľmi spokojný, na rieke široko ďaleko nebol žiadny "nadšenec" ako ja, preto som si užil aj nádherného pokoja v prírode.



Za Mivardi team

Radim Hanák








1 komentár:

  1. Thanks for sharing, nice post!

    Đến với Bruno.vn, nhà cung cấp thời trang UNIQLO chính hãng bạn có thể tha hồ lựa chọn cho mình thoi trang nam hang hieu cao cap cao cấp hay áo nam cao cấp cực sành điệu hay bạn có thể chọn áo khoác với áo khoác nam cao cấp thời trang hay kiểu áo sơ mi với ao so mi nam hang hieu cao cap sành điệu lịch lãm hay kiểu ngắn với áo sơ mi nam ngắn tay đẹp hay kiểu tay dài với ao so mi nam tay dai dep hay với hàng thời trang thời trang H&M chính hãng hàng hiệu cao cấp hay bruno store sẽ cũng cấp hàng hiệu chính hãng cho bạn với áo sơ mi nam công sở hàng hiệu hay kiểu áo sơ mi trắng với ao so mi trang nam hang hieu hay kiểu caro với áo sơ mi caro nam cao cấp sành điệu hay kiểu áo thun nam cao cấp cho bạn tha hồ lựa chọn hay kiểu áo thun với ao thun nam tay dai dep hay kiểu áo có cổ với ao thun nam co co hang hieu hay áo phông nam với áo phông nam cao cấp cho bạn lựa chọn hay hàng hiệu chính hãng với kiểu quần nam với quan nam hang hieu hay quần short hay quan lung nam hang hieu cho bạn lựa chọn nhiều mẫu mã hay kiểu quần kaki với quan short kaki nam dep hay quần short với quan short jean nam dep hay kiểu quần dài với quan dai nam dep hay quần kaki với kiểu quan kaki nam cao cap hay kiểu quần jean với quần jean nam cao cấp hay kiểu quần Levi's với quần Levis chính hãng hay quần tây với kiểu quan tay nam cao cap hay thắt lưng với dây nịt nữ hàng hiệu sành điệu hay kinh mat nu hang hieu cực cá tính cho nam hay các bạn tham khảo những điều không nên làm sau khi ăn ít nhất 30 phút.

    OdpovedaťOdstrániť