Menovky

štvrtok 10. júla 2014

Extrémny lov z člna!



Na záver mesiaca máj som vyrazil opäť na Novomlýsku  nádrž, kde som sa pokúšal prekabátiť niektorého z ešte nevytrených trofejných kaprov. Tento rok začalo vzhľadom k priaznivému počasiu v zimnom období trenie kaprov o niečo skôr, než je tomu zvykom, ale vplyvom kolísania teplôt boli tieto kaprie radovánky niekoľkokrát prerušené. Z predošlých skúseností som predpokladal, že najväčší jedinci sa na trenie chystajú ako poslední, preto som skúšal šťastie v tomto období.

Výpravu sme si naplánovali na päť dní, čo bol dostatočný čas na možnosti ako prekabátiť nejakého pekného kapra. Lov sme opäť robili zo zakotvenej lodi, kedy sme tentoraz zvolili miesto blízko brehu a to z dôvodu nepriazne počasia - silného vetra. Miesta od lodi sme umiestnili tak, aby sme boli schopní bez problémov nahodiť aj v silnom vetre, teda vo vzdialenostiach do 50 metrov. Ja som opäť zvolil dve lovné miesta v rôznych hĺbkach, ktoré som vnadil kobrou priamo z lode, lebo som chcel zachovať na lovnom mieste a v jeho okolí čo najväčší kľud.


Ako nástrahu som zvolil boilies z pripravovaných novinkových zmesí a to SEA a Vyzutý Tonda. Boilie som roloval iba o veľkosti 24 mm, pretože ako som sprvu uviedol som sa snažil o ulovenie väčších exemplárov. Samozrejme neplatí priama úmera, že čím väčší boilies, tým väčší kapor, ale rád používam väčšie priemery dokonale vysušených "gulí", aby som aspoň čiastočne "odstavil" menšie ryby. Celkovo som si naroloval hruba 20 kg boilies, s ktorým som vnadil, nič ďalšie som pre prilákanie kaprov na lovné miesto nepoužil. Zábery prichádzali od prvého dňa, kedy sa mi podarilo zdolať hneď troch kaprov cez desať kilogramov, čo bolo fantastické.  Zábery prichádzali v priebehu celého dňa a to aj v "hluchých" hodinách po obede. Opäť však nastal veľký problém a to s všade prítomnými slávkami, ktorými je dno jazier v posledných dvoch rokoch doslova zamorené.



O hŕbu krásnych kaprov som s parťákom prišiel vďaka týmto škebličkám, ktoré majú okraje svojej ulity ostré ako nôž. Používal som ako šokový náväzec monofil 0,60 mm, ktorý však bohužiaľ neodolal a mnoho kaprov som po záseku a krátkom zdolávaní ani nevidel. Dokonca som mal aj niekoľko krásnych jázd a ktoré keď som uchopil prút do ruky, swinger zišiel prudko dole a kapor už mal montáž prerezanú. Ale aj také podmienky k rybarine patria. Počas piatich dní sa mi podarilo zdolať nespočetné množstvo krásnych kaprov do veľkosti 17,5 kg, vysnívanej "dvacky" som sa tentoraz nedočkal. Ale aj tak to bolo päť dní aktívneho rybolovu v absolútnom pokoji jazera, čo ma nabilo energiou na nasledujúci pracovný proces.


Za Mivardi Team 

Radim Hanák








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára