Menovky

streda 20. augusta 2014

Kaprí guláš, naša záchrana!!!

Túto výpravu som plánoval niekoľko týždňov dopredu a konečne nastal deň odchodu. S mojou ženou sme do auta naskladali všetko potrebné a vyrazili na súkromný rybársky revír neďaleko nášho bydliska. Keď sme popoludní dorazili na miesto, chvíľu som pozoroval vodnú hladinu, nad ktorou vyskakovali krásny kapríci, a celý nedočkavý som už chcel nejakého toho krásavca prekabátiť.
Po postavení bivaku sa moja drahá polovička postarala o všetko, čo nemá s rybárčením veľa spoločného. Ja sa zatiaľ mohol venovať príprave návnad a zakŕmeniu lovných miest. Lovné miesta som si zvolil v blízkosti starých kmeňov a pod konármi kríkov, kde sa kapry vyhadzovali nad hladinu. Pre naštartovanie lovných miest som si pripravil kŕmne gule z method mixu Rapid Excellent a zmes z peliet Rapid s príchuťou Enzymatic proteín, višňa a Vyzutý Tonda od Mivardi, ktoré som zároveň nastražil pomocou vlasovej metódy na nadväzec z fluorocarbonu. Po nahodení prútov sa začalo stmievať a ja som očakával noc plnú záberov, ale do rána sa neozval ani jeden hlásič. Bol som takmer 14 hodín bez záberu, a tak som rýchlo zvolil taktiku jedného druhu nástrahy na všetky tri prúty. To som ešte ale netušil, že som vytiahol eso z rukáva. Tým esom boli pelety Rapid Premium s príchuťou kaprí guláš, ktoré rozbehli lovné miesto a ryby sa začali kŕmiť.


Prvou rybou bol kapor 8,5 kilogramov, a potom nasledovali ďalšie tri jazdy, ktoré vždy smerovali k prekážkam vo vode. Počas jednej hodiny som stratil tri ryby, ktoré neskutočne bojovali, čo ma veľmi mrzelo a bol som tak trochu naštvaný. Po niekoľkých minútach som sa zo všetkého spamätal a začal som premýšľať, čo rýchlo zmeniť. Hlavnou chybou boli priveľa povolené cievky. Kapry mi vždy odvinuli niekoľko metrov a svoj ​​útek zakončili odtrhnutím vlasca v prekážke. Nezostávalo nič iné, než cievky pritiahnuť a pozorne sledovať prúty, aby som neprišiel o ďalšiu rybu. Taktika pomohla a kaprí guláš opäť ukázal, ako dokáže ryby prilákať. Na svoje rybie konto som si pripísal krásnu šťuku 67 centimetrov.


Počas popoludnia sa zatiahla obloha a začalo pršať. V tej chvíli prišiel dosť razantný náraz do prútu a hlásič sa rozoznel ako zvonkohra. Spočiatku ryba príliš nebojovala a stále som nevedel, či je to kapor, pretože na záber od kapra to nevyzeralo. Po niekoľkých minútach sa na hladine otáčalo podlhovasté mohutné telo a so zistením, že je na druhom konci metrový amur som cítil, ako mi stúpa adrenalín. Zároveň ma polieval, spoločne s dažďom, vlastný pot zo strachu, aby som o rybu neprišiel. Amur niekoľko metrov od brehu začal bojovať a niekoľkokrát sa snažil odísť k protiľahlému brehu. V tú chvíľu som povolil viac brzdu a snažil som sa výpady ryby čo najviac tlmiť. Asi po dvadsiatich minútach sa mi toho krásavca podarilo dostať do podberáku, za asistencie mojej drahej polovičky. Keď som mal amura na podložke, obaja sme na neho neveriacky pozerali a ja som mal obrovskú radosť. Spravili sme niekoľko fotografií a išlo sme vážiť a merať rybu. Ručička váhy ukázala 13 kilogramov a vo mne sa opäť zobudila obrovská radosť.


Do druhého dňa sa mi podarilo zdolať ešte dva kapre 8 a 9 kilogramov. Táto výprava ma opäť presvedčila o tom, aké sú nástrahy Rapid vynikajúce. A tiež o tom, že pelety s príchuťou kaprí guláš, dokážu byť nekompromisnou nástrahou v akejkoľvek situácii!

Pre Mivardi Jakub Svoboda




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára