Menovky

nedeľa 30. novembra 2014

Krutá jeseň na Zelenej Vode


Po dlhých dvoch týždňoch konečne pri vode! Jeseň na miestnej vode neďaleko Nového Mesta nad Váhom s názvom Zelená Voda bola v znamení nasádzania kapra. Ryby boli vo svojom živle a platila druhová ochrana rýb, takže k vode na cielený lov kapra som sa mohol dostať až o dva týždne! Nevlastním zväzové povolenie (tento rok ,budúci už budem) aby som mohol ísť na nejakú zväzovú vodu,takže som tento čas musel prečkať...

Začiatok lovu pripadol na štvrtok 29.10, tento dátum mi tak povediac nahral do karát, pretože na školách boli jesenné prázdniny. Paráda, mám voľno,môže sa ísť!Od pondelka som si pomaly chystal potrebné veci a hlavou sa mi preháňali rôzne stratégie lovu. Miestnu vodu dobre poznám, pretože sem chodím dosť často.Všetko by malo vyjsť na výbornú, no všetko bolo úplne inak. Po príchode k vode bolo zrejmé že sa k svojim osvedčeným miestam nedostanem. Začal som si myslieť, že organizácia usporiadala nejaké preteky, keďže je na brehoch bolo toľko rybárov. No nič to hovorím si, veď ja nie som obmedzovaný keď svoje montáže vyvážam. Potrebné veci si vybaľujem medzi dvomi rybármi, ktorí chytali na fúkanú kukuricu. Hneď padla otázka, ako sa mi darilo v poslednom čase, hovorím, že som na rybách nebol, keďže boli ryby hájene a v tom padli slová, ktorým sa dalo iba ťažko uveriť: „Prosím??? Veď kapríci išli!!!“ Neveril som vlastným  ušiam -  ako je možné chytať kapre počas ich ochrany? Odpoveď znela:Veď som chytal nasadených pstruhov na ťažko na červov a za to mi nikto nič nemôže a že aj tak uloveného kapra musím pustiť!“ Áno to poznám a viem aká je situácia na tomto mieste - na tejto vode, potom všetci nariekajú ako kapre nejdú, veď oni by šli ak by tam ešte nejakí zostali. Kapra od vody si zoberiem aj ja, ale tie by ste spočítali na jednej ruke. Zelená Voda je pomerne ťažká voda. Sedemdesiat percent tejto vody  je posiatej vodným rastlinstvom, množstvom prirodzenej potravy, veľkým rybárskym tlakom a veľmi členitým dnom po ťažbe štrku.Často v strede jazera nájdete miesta s polmetrovou hĺbkou a o pár metrov ďalej hĺbka dosahuje 4 metre.

 

 Hor sa na vodu, nájsť nejaké čisté oko, prípadne miesto s väčšou hĺbkou.V jesennom období rád preferujem bodové krmenie, no nie vo veľkom množstve. Hmlisté skoré ráno a teplota okolo troch stupňov. Veľmi som bol zvedavý akú teplotu mi ukáže sonda sonaru.Teplota vody sa pohybovala okolo 10 stupňov čo znamenalo nie zrovna najvhodnejšie prognózy na lov. Miesto som vybral v hĺbke 3,7 metra za hustým pásom vodného rastlinstva, trošku ďalej od brehu a ostatných chytajúcich rybárov. Montáž bola zostrojená so zarážkou nad olovom cca 3 cm, bočný klip a olovo plochého slzovitého tvaru, ktoré dobre sedí na nerovnostiach, ochrana uzla, obratlík a pod ním 15cm nadväzec z jemného splietaného materiálu s ochranou proti zamotaniu a háčikom banánového tvaru s očkom zahrnutým do vnútra číslo 6, pod háčikom 18mm guľka Chobotnica - ASA obalená cestom totožnej príchuťe. Voda bola krištáľovo čistá takže som montáž krásne videl ako dopadla na štrkové dno. Paráda, je to na 100%položené,už len prihodiť pár hrstí mini peliet, nejakú tú varenú repku a 20 rozpolených guličiek Chobotnice - ASA. V hustej hmle som sa vrátil na breh vyšponoval a zavesil policajta. Druhú udicu som zaviezol na bližšie čisté oko, kde hĺbka dosahovala 2,5 metra. Montáž bola totožná s tou prvou ale háčik bol menší číslo 8 a pod ním 15mm guľka Vyzutý Tonda v paste Cesnak -  Chili, pár gúľ method mixu a pár hrstí mini peliet na miesto pri montáži aby mohla prilákať nejakého nasadeného kapra. Uvidíme!


Montáže,ktoré používam na tomto štrkovisku vyzerajú jednoducho,ale na tejto vode mi fungujú a sú časom odskúšané. Hmla sa pomaly rozpúšťa a vychádza slnko, hovorím si, že ak by neprišiel nejaký záber vyskúšam miesta zmeniť,veď možností je tu neúrekom a snáď ryby o sebe dajú nejako vedieť. Vedľa sused nervózne prekračuje a neverí tomu, že ešte nie je odchytaný. Vedieme debatu, zisťujem, prezrádza čo sa dialo na vode 2 dni pred skončením ochrany rýb. Viete čo? Čudujete sa? Veľa rybárov chodilo k vode s vedrami krmiva a tu je výsledok, je to zarážajúce koľko kíl krmiva išlo do vody v takomto ročnom období a pri takejto teplote vody, rybám menej trávi, rybári to vedia a neustále robia tu istú chybu.


Po obede sa pekne opreli slnečné lúče, po hmle ani pamiatka, krásna vodná hladina ani vlnky a horšie, že mi to pripadalo veľmi mŕtvo, žiadny krúžok a žiadny náznak na hladine. Po šálke kávy som si nasadil polarizačné okuliare a šiel som na vodu pozrieť či neuvidím niekde nejakého kapra vedľa rastlín, plytčiny...Svojpomocne vyrobená pomôcka, takzvané vodné okno, mi ešte lepšie odhaľuje tajomstvá pod vodnou hladinou. Po rybároch zostali iba fľaky nedotknutého krmiva a aj na mojom mieste tomu nebolo inak. Preto menín miesta a vyvažam montáže na iné zaujímavé miesta, vynechal som repku a do vody som pustil PVA pančuchy naplnené method mixom, peletami a drveným boiliesom Chobotnica-ASA preliate pečeňovým extraktom. Stále kľudná hladina a prítomnosť labutí vykreslovala jesennú atmosféru na jazere. Ak si myslíte že teraz to prišlo tak omyl, svoje 100%ne uložené montáže vyťahujem o 24 hodine. Šiel som si zdriemnúť a neustále som premýšľal nad tým že ako je to možné! Veľká túžba úspechu ma poháňa ešte viac vpred, ráno 4:15 už boli montáže vo vode.Chobotnica v obalovačke a Vyzutý Tonda. Po zmiznutí hmly som bol prekvapený ako sa v piatok zmenila situácia na vode, až na suseda rybára sme na vode boli sami. Scenár sa opakoval ako vo štvrtok, kľud na hladine. Jedna moja montáž smerovala do najväčšej jamy v tejto časti Zelenej Vody. Teplota tu bola 10stupňov a hĺbka 4,5metra. Tu prišiel jediný záber, vyšponovanie policajta pod udicu a jemné otačanie cievky. Po záseku bol na brehu nasadený šupináč. Žiaden gigant, ale 3 kilový šupík, ktorý si vychutnal príchuť Vyzutého Tondu. Kapor po odfotení išiel späť do vody. Hovorím si, že by sa to mohlo na tomto mieste rozbehnúť. Do tejto jamy smerujú obe montáže s PVA ale do 24 hodiny sa opäť nič nedeje. Bol som rád aspoň za túto akciu. Bol som jeden z mála, ktorý aspoň nejakého toho kapra chytil.


Tieto gule pracujú dobre, dobre uvoľňujú signály čo som si všimol hlavne na Chobotnici -  ASA. Viem, že pán Fiala a firma Mivardi si potrpia na dobre odvedenú prácu. Poznám Kaprý guláš ešte z čias Carp Devil Baits, vtedy som si kupoval suché zmesi a boilies vyrábal doma a dobre mi to šlapalo. Vydal som sa na vodu aj v nedeľu, keďže sa už chytá od 7-20hod.moje montáže boli vo vode už 7:10. Na vode viditeľnosť takmer nulová kvôli hustej hmle. Zmenil som lokalitu tejto vody zo štrkovne na pláž. Tu som trávil celý september a pekne som si prišiel na svoje, cez tie víkendy som tu pochytal pekné kapre cez 80cm. Táto časť je známa tým, že vodná tráva tu rastie až po vrch hladiny a aj s člnom je čo robiť dostať sa po kapra ale tu sa ukrývajú tie najkrajšie ryby, pretože tu nie je až taký tlak a sú tu ťažké podmienky pre pohodlných rybárov.


 Zmenil som háčik za zakrivený s vlasovým rovnátkom a hovorím si, že montáž nechám vyvezenú kľudne celý deň. Miesta sa priam pýtali na prechod rýb v hustej vegetácii, rôzne tunely a hĺbka 4metre priam ideál. PVA materiáli naplnené s nadrvenými boiliesmi Chobotnica - ASA a Kaprieho gulášu boli priam ideálne na prilákanie rýb. Deň som trávil pozorovaním vodnej hladiny, prírody a odvážlivcov, čo svoje zdravie pokúšali kúpeľom v chladnej vode. Nedokážem si vysvetliť túto situáciu keď sa hladina ani nepohne a ryby o sebe nedávajú vedieť. No v tom prišla poriadna jazda. Opatrne prisekávam a začínam zdolávať kapríka. Podľa ťahu to nebude žiadny velikán, ale ani dorastenec. Nakoniec podoberám nádherného lysca s váhou 7,96kg! Na toto obdobie a lokalitu je to krásny úlovok. A na čo zabral? Mr. Tonda sa predviedol v akcii!




S pozdravom Jaro



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára