Menovky

sobota 23. júna 2018

Štart kaprárskej sezóny na zväzovke!

I keď momentálne času na môj koníček mám pomenej, dôležité rybačky si nenechám ujsť. Po súťažiach,ktoré beriem ako inú formu adrenalínu nadišiel dlho očakávaný čas otvorenia hlavnej sezóny a rozbaliť to na mojom obľúbenom štrkovisku. Vedel som, že pri zahájení sezóny bude na vodu vyvíjaný veľký rybársky tlak, preto si na vychádzku nechávam časový odstup. 


Ako som predpokladal všetky horúce miesta boli obsadené a nezostávalo mi nič iné ako sa popasovať so situáciou na mieste, ktoré som nemal až tak prečítané a ktoré je menej navštevované rybármi. Rád používam pri zahájení sezóny partikel kvôli rýchlemu zaujatiu ryby a docieleniu čo najrýchlejšieho záberu. Na umiestnenie svojich nástrah volím dve rozdielne miesta s rozdielnou štruktúrou dna. Jedno mäkké, druhé tvrdé s rovnakou hĺbkou v oknách vodnej vegetácie. 

 


Zo začiatku sezóny, kedy sú ryby viac dôverčivé sa mi osvedčili jednoduché montáže. Montáže volím s veľmi pevným háčikom M-Point AS 5, ktoré sú určené na silové zdolávanie. Nadväzcový materiál som použil novinku medzi šnúrkami Skinline StripShield 25lb, ktorá svojou kvalitou, odolnosťou, pevnosťou a sfarbením vyhovuje mojim predstavám pri chytaní v tomto zarastenom revíri. Šnúrka výborne pracovala, držala si tvar a vôbec sa mi pri pokladaní nezamotávala. Super fungovala pri zvlečení na polovicu s bočným olovom. 

 

Prvý deň a prvé hodiny som si robil akýsi prieskum. Obe miesta som prikrmoval partiklom a chytal na boilies Mivardi Rapid B17Aktivita a žravosť rýb, hlavne tých novovysadených, dosahovala vysokú úroveň. Z narastajúcim počtom záberov moje prvotné nadšenie začalo upadať. Začal som pod háčik pridávať boilies a postupne som predlžoval vzdialenosť boilies od háčiku. Postupne som uberal z kŕmnej dávky partiklu, čím počet záberov výrazne klesol. Vo večerných hodinách vždy volím ako nástrahu 24mm boilies B17

 


Oplatilo sa počkať na jeden záber večera. Tesne pred polnocou, kedy bolo už treba udice stiahnuť prišiel záber. Ako som už niekde uviedol, bola to "jízda ako kráva". Výsledkom zdolávačky z člna vo vodnom poraste bol krásne stavaný 14kg šupik. Počas týchto troch dní som sa na počet záberov nemohol sťažovať. V podberáku mi skončilo aj veľa rýb do 70 cm. B17ka so správne zvolenou montážou a miestom ryby veľmi priťahovala. Uvidíme čo prinesú ďalšie vychádzky k vode, veď sezóna je ešte len na začiatku. Preto vám želám, aby ste si našli podľa možností čo najviac času na pobyt v prírode a
užili si každú sekundu pri udiciach.


Všetko dobré želá Jaro














Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára