Menovky

sobota 7. septembra 2013

Tonda ovládol Palotáš



Ahojte všetci, určite každý kto sa venuje lovu kaprov by chcel aspoň raz navštíviť Palotáš. Mne sa táto možnosť naskytla dosť nečakane. Zavolal mi jeden kolega Peter alias Pepo711 a po rýchlom rozhodnutí naštatie všetko klaplo a už som aj počítal ubiehajúce kilometre na dialnici...

Sedem dní na tejto vode, konečne... Po príchode k vode nás prekvapila obsádka domácich, ale aj zahraničných rybárov, neskôr sme sa dozvedeli že domáci majú predlžený víkend, čo nám do karát veľmi nehralo. Nastal problém s výberom  miesta, revír sme obišli dookola a až večer sme si našli flek, na ktorom chytali Rakúšania no 3dni boli bez záberu, tak to vzdali a prenechali nám ho. Ráno sme si zakúpili povolenky a konečne sme sa mohli pustiť do práce. 
 

Taktika bola od začiatku jasná, žiadna kŕmna kampaň,ale opatrné cielené kŕmenie. Sedem dní nie je málo  a musel som prihliadať aj na to že táto voda je dosť prechytaná. Skúsil som to na cca nejakých 200metrov. Rozkŕmil som peletami, tigrákom a zhruba kilom guličiek Vyzutý Tonda. Prvý záber prišiel až večer od malého lysca, ktorý ma nesmierne potešil. Ráno sa to trošku pohlo a ťahal som kaproše tak do 5kíl. K bojke som stále po každej rybe prihodil zo dve hrste z Tondu, bolo veľmi ťažké sa prechytať cez menšie ryby, ale tretí deň to konečne vyšlo. 


Na kŕmne miesto nabehla väčšia ryba a váhový priemer sa konečne posunul trošku vyššie. Najviac záberov som mal poobede až do tmy v polhodinových intervaloch a všetko to jazdilo na Vyzutého Tondu. Ryby brali pekne a boli veľmi bojovné, neraz som si myslel že to bude krajšia ryba než v skutočnosti bola. Aj napriek tomu že bola horúčava a naokolo  okrem nás nechytil nikto ani šupinu, lysce striedali šupíkov a ja som pomaly strácal silu chodiť vyvážať. 

Tak sa to opakovalo 2 dni za sebou, čo sa podpísalo aj na predĺženom spánku a jednej odrezanej montáži. Štvrtú noc mi konečne prišla ryba 10+ a začalo to jazdiť menej, ale od väčších rýb. Guličky som  neskôr dipoval v aminoliquide SEA a obalil v gel attractor oliheň. Toto fungovalo   na trošku väčšie ryby. Mal som aj smolu, lebo som dvakrát posebe vypol dve krajšie ryby, ktoré zobrali dve 23mm guličky, ale aj taká je kaprárina....

Do konca  výpravy  som  ešte chytil zopár kaprošov ale všetko len do 9kg. Konečná bilancia: 36kaprov  a jeden nad 10kg. Kolega mal väčšie štastie, mal o 7 kaprov viac a spravil si aj osobák 20+. Gratulujem ti a ešte raz Ďakujem....    

Na túto vodu sa určite ešte vrátim, lebo mi učarovala určitým spôsobom...    


s pozdravom Tommy...

Mivardi team Slovensko



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára