Menovky

piatok 28. februára 2014

Zahájenie sezóny 2014

Na polovicu februára výnimočne priaznivá predpoveď počasia (malo byť až 13 stupňov) ma tento rok po prvýkrát tiež vylákala k vode. Ja síce nerád zimu, ale predsa len 13 stupňov nie je až tak málo. Vedel som, že to asi nebude žiadny lov "ryba na náhod", pretože podľa informácií od známych rybárov ryby na rozdiel od januára, kedy sa chytalo fakt veľa, moc pri chuti neboli. 

Pôvodne som chcel začať sezónu na známom pražskom Kyjskom rybníku, ale nakoniec ma odradila skutočnosť, že tento rybník je stále v obkľúčení predovšetkým dôchodcov, ktorí to sem majú blízko a v dosahu MHD. Tak som sa rozhodol pre moju obľúbenú vodu, a síce Labe v Sedlčánkach.
Na svojom prvom výjazde k vode som chcel vyskúšať novú Mivardi deličku EVOLUTION 13000 a tiež nové kŕmenie V1 Sladký Halibut vo 3kg balení. 0,5 L červov a plechovka kukurice mali slúžiť ako nástraha na háčik.
Je sobota asi 10 hodí. Po príchode k vode som deličku ihneď zavrhol - fúkal poriadny nárazový a ľadový vietor. Môj prvý tohtoročný pobyt pri vode som si chcel užiť a nie bojovať s deličkou so silným vetrom. Klasika, predpoveď počasia nevyšla a do avizovaných 13 stupňov to malo veľmi ďaleko. Našťastie som mal pri sebe aj jeden feederový prút. 
Kúzlo feedrovania som objavil ešte len na jeseň minulého roka.
Namiešal som teda jeden vrecúško krmiva Sladký Halibut. Kŕmenie je stredne hrubej štruktúry a tmavej farby, vonia po rybine s ľahkým sladkým nádychom (niečo ako perník). Zdalo sa mi, že pre lov na rieke trochu menej lepí, tak som ešte pridal trochu hliny a hrsť červeného pečiva. Aby som kŕmenie poriadne vyskúšal, nechcel som už pridávať žiadne iné prímesy.


Ako už som sa vyššie zmienil, kúzlo feedrového chytania ešte len objavujem a mám v tom ešte veľmi veľkú rezervu ako v nadväzovaní, tak aj v hádzaní. Naviazal som osvedčenú Lábsku zostavu, ktorú mi odporučil kolega Jirka Ouředníček. Párkrát som so zostavou nahodil a zaklipoval vzdialenosť. Naplním kŕmitko a nahadzujem.
Po druhom nahodení prichádza záber - zasekávam a ... NIČ . Ďalšie dve hodiny len smutne pozerám na špičku prútu a žiadny záber neprichádza. To snáď nie je možné! Počasie je príšerné, silný vietor, zima, zamračené. Po dvoch hodinách ďalší záber, zásek úplne do prázdna. Skúšam meniť nástrahy - dva červy, tri červy, štyri červy na háčiku. Prichádzajú ďalšie zábery a ja nie som schopný zaseknúť rybu. Celkom asi 30 záberov a ani jediná ryba! Po 4 hodinách lovu to totálne zmrznutý vzdávam a svoju prvú tohtoročnú vychádzku k vode končím bez ryby. Som naštvaný , pretože ryby tam evidentne boli a ja som niečo musel robiť zle. Rybári, ktorí sa u mňa zastavovali na kus reči, nemali ani záber.
Je nedeľa a opäť ma to láka k vode - ten včerajší neúspech ma celkom štve. Opäť vyrážam do Sedlčánek. Počasie horšie ako v sobotu a dokonca má podľa predpovede aj zapršať. Pri vode celkom dosť rybárov, ale koho sa pýtam, tak nikto ani záber. Kŕmenie mi zostalo od soboty a tak po pár minútach už nahadzujem. Po 5 minútach prvý záber a na breh dostávam svoju prvú tohtoročnú rybu - krásna plotica. Uff, konečne ryba. Na háčiku dva červený kosťáci.

 

V priebehu ďalších troch hodín mám v podberáku ďalších 11 krásnych pleskáčov a 4 mi padajú pri zdolávaní. Jediná vec, ktorú som oproti sobote zmenil, bola dĺžka forpasu (nadväzcu) - a to bolo to rozhodujúce!
S dobrým pocitom odchádzam domov. Len podotýkam, že žiadny z rybárov v Sedlčánkách, s ktorým som sa bavil, nemal ani záber. Taktiež som moc spokojný s novým krmivom -  ryba reagovala dobre a potvrdilo sa mi, že aj v studenej čistej vode je tmavé kŕmenie s rybou arómou fakt účinné.


Pavol Mihál





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára