Menovky

utorok 28. apríla 2015

Konečne na rybách!

Ahoj Mivarďáci.. Konečne sa hlásim opäť po zime. Je skoro koniec marca a jazerá sú už bez ľadu, počasie vonku nám praje a tak navrhujem prvú tohtoročnú vychádzku k vode. Voľbu dávam na súkromné jazero neďaleko môjho domova. Navrhujem bratovi aby sme šli spolu a dáme si takú bratskú rybačku. 

Brat samozrejme súhlasí a tak beriem telefón a s otcom  voláme správcovi jazera či sa dá už isť chytať. Odpoveď bola áno, ale ryby nie sú moc pri chuti. No ani táto správa ma neodradila a v sobotu ráno sme sa vydali ja a brat na toto jazero. Ráno, keď som otvoril oči, pozrel von bolo mierne zamračené, bola dosť zima, len okolo 8stupňov, čo je dosť chladno. No nevadí. Poriadny rybár musí vydržať aj horšie počasie. Balíme veci a vyrážame. Po príchode k jazeru som si hneď všimol, že tam je nejaký chlapík s bivakom. Napadlo ma ísť si s ním pokecať. Po chvíľkovej debate som vedel, že dnes ryby niesú aktívne skoro vôbec, ale že včera to celkom šlo. Vraj chytil cca 10 rýb z toho všetky mali okolo 50-75cm no jedna bola z tých krajších a tá mala 11,5kg. V duchu mi lietali predstavy keby sa to podarilo aj mne, bol by to super štart do novej sezóny... 


Po debate sme s bratom už vyberali vhodné miesto, trošku sme to robili na rýchlo lebo brat už bol celý nedočkavý. Po zvolení lovného miesta sme sa zložili, poskladali stojany vybrali guličky samozrejme MIVARDI Rapid! Bez tých ani na krok.. Ja som zvolil skôr letné chute na háčik velkosť 6 a to Anglická Jahoda na dno a na druhý prút som zvolil na háčik velkosť 8 Ananás+N.B.A k tomu polku pop-up na panáčka.. Svoje lovné miesta som si zvolil ľavý prút do hlbokej vody cca 4metre a pravý prút cca 2metre od brehu pred porasty. Už som mal nahodené teraz už len čakať na záber. Môj brat si zvolil úplne iné vône a to boli jeden prút na háčik velkosť 8 Vyzutý Tonda+mini Pop-Up, a na druhý prút na háčik velkosť 8   Chobotnica + A.S.A + pop-up Ananás. Svoje prúty nahodil ľavý prút pred hranu kde vyčnieval ostrov a pravý prút do vody kde hĺbka bola cca 1 až 1,5metra. Obaja máme prúty vo vode a už nám neostáva nič iné len čakať. Zatiaľ vám napíšem niečo viac o tomto jazere. Ide o bývalé štrkovisko,takže dno je dosť členité je tu veľa jám a lavíc. Rozloha tohto jazera je okolo 18ha. Ryby sa tu nachádzajú od 3 - 20+kg. V jazere sú kapre, amure, štuky, zubáče ale aj jeseteri, takže veľmi pestrá obsádka.


Vráťme sa naspäť k lovu. Po cca pol hodinke čo sme mali nástrahy vo vode brat dostáva jemný záber na pravý prút. Hneď mi bolo jasné, že je tam ryba a že ak ju úspešne zdolá tak nado mnou vyhráva. Nevadí po chvíľke súboju je ryba úspešne v podberáku. Ide o menšieho kapríka - no aj ten poteší v takomto zamračenom počasí. Kaprík leží na podložke, vyťahujem foťák robím fotku a šup ho do vody. Takže brat vedie zatial 1:0. Nevadí, stále dúfam, že príde ďalší záber no ten už bude na môj prút. Moje dúfanie zlyháva, keď brat dostáva ďalší záber zo spomínanej menšej hlbky. Tento záber bol razantnejší a cievka sa točila rýchlejšie.Bol to znova ďalší menší kaprík cca 55cm, po fotke putuje znova do vody. Môj výraz tváre nieje nejak nadšený a mením montáže. Skúšam čisto len Pop-UP Ananás+N.B.A. Nahadzujem do menšej hĺbky a už môžem len dúfať, že niečo chytím. Záber stále neprichádzal, no už to nepípalo ani bratovi. 


Počasie sa menilo každú chvíľku, raz svietilo slnko a raz bolo znova zamračené. Teplota vody bola okolo 3-5 stupňov, keďže pár dní predtým bolo vonku chladnejšie. Po 3 hodinách čo som menil svoju montáž na pop-up som stále nemal ani píp. Ryby ako keby úplne prestali príjimať potravu a majú nás ako sa povie na háku. Čím viac hodín je, tým viac sa na nás ťahajú oblaky z ktorých nemám dobrý pocit. Moje pocity sa po hodinke bez záberu a premien počasia stávajú reálnymi. Začína pršať. Najskôr to bolo poprchávanie no o chvíľku to bol poriadny dážď. Po daždi prišiel za nami aj otec, ktorý nahodil svoje prúty tiež. Aj jemu sa podarilo zdolať rybu, síce menšiu ale lepšie ako ja. Stále nič. Po búrke som dával rybám šancu, že teraz sa rozhýbu a že konečne príde záber. No nestalo sa ani to. Nie a nie oklamať nejakého šupíka. Skúšal som už aj nemožné... A stále ani píp. Toto už šlo na stav zúfalstva. 


Blíži sa poobede, už nám veľa času nezostáva, no stále tomu verím že dnes chytím nejakého šupíka. Nie! Brat dostáva ďalší záber, znova z menšej hĺbky, tento krát je to o niečo väšší šupík cca 57-60cm. Celý deň bez záberu, tak si aspoň chytím tohto kapríka. Nevadí síce ma môj brat úplne dnes prechytal a dal mi najavo, že aj keď je junior, ale ryby chytať vie aj v takomto zlom počasí. Dúfam, že aj na pretekoch, ktoré plánujeme v budúcnosti, sa mu bude takto dariť a dostaneme sa na horné priečky. Ďakujem za pekný sobotňajší rybársky deň. Určite si to zopakujeme čo najskôr. Takže môžem všetkým odporučiť  nástrahy Rapid Vyzutý Tonda, Chobotnica+A.S.A. Skvelé nástrahy do studenej vody. Všetkým vám chcem popriať úspešný lov s nástrahami Rapid. Dúfam, že ďalšie rybačky nám prinesú ešte krajšie ryby.


Za Mivardi tím Dominik Molnár a brat Dávid Molnár Junior











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára