Menovky

streda 17. júna 2015

Nikdy sa nevzdávaj!

Máme začiatok hlavnej sezóny a ja som dlho premýšľal, do ktorej časti nášho štrkoviska povedú moje prvé kroky. Voľba padla na zarastenú rekreačnú časť, kde sa mi podarilo v septembri chytiť pár pekných jedincov tejto vody. No žiaľ, moja predstava bola iná. Po neúspešnom prvom dni som sa rozhodol presťahovať. Nie že by som nemal trpezlivosť, ale...
táto časť bola taká zarastená, že ďalej od brehu som nedokázal nájsť vhodné miesto na lov a príbrežné partie tejto lokality boli síce čisté, ale ryba sa v nich nezdržiavala. Dlhý čas bez záberu zanechalo vo mne stopu v podobe miernej nervozity. To som ešte netušil, čo bude nasledovať v ďalších hodinách lovu na inom, zmenenom mieste. Rýchlo som naložil všetky veci do auta a na člne sa presúvam do "čistejšej" časti tejto vody. Ako tak prechádzam, pozorujem partiu amurov, ktoré si nevšimli moju prítomnosť. Až som sa zľakol!!! Aké hmotnostné kategórie žijú v tomto štrkovisku. V duchu si hovorím, že jeden víkend obetujem a skúsim vás na RAPID ANANÁS.


Konečne sa dostávam na novozvolené miesto, nechávam čln na brehu a vraciam sa behom po auto. Rýchlo vybaľujem všetky veci a už som na vode s bójkami, olovnicou a polarizačnými okuliarmi. Vidím ten hustý porast pod vodnou hladinou a na moje prekvapenie som objavil čistejšiu plochu v priemere 30 metrov. Hĺbka tu dosahovala 4-5 metrov, čo sa mi ale nezdalo byť ideálne. Po dlhšom hľadaní som lepšie miesto nenašiel. Rozhodol som sa to risknúť, aj keď by som si nikdy nepomyslel, že na začiatku sezóny a pri teplom počasí moje montáže poputujú do 4-metrovej hĺbky! Skúsim rybu stiahnuť a aspoň rapidečky od Mivardi ukážu naplno svoj potenciál. Pripravujem udice a na moje montáže chystám nástrahy RAPID MIVARDI Chobotnica Asa a Chobotnicu obalenú v paste totožnej príchute. Ľavú udicu volím s in-line olovom napevno so SemistiffSkinline stuženou šnúrkou a háčikom Gripper hook č.6, na ktorú dávam chobotnicu s obaľovačkou. Druhá z mojich udíc pozostáva z olova zaveseného na bočnom klipe napevno, s prevlekom proti zamotaniu a jemnej Hooklink FastSinking camo šnúrky a háčikom Gripper č.8. Celú plochu rozkrmujem asi pol kilom Chobotnice a pol kilom halibut peliet a trochou peliet Spiced Protein.


Montáže som vyviezol na kraje tohto čistého miesta do tesnej blízkosti vodného porastu. Jednu na kraj zľava, druhú na kraj  sprava. O 14. hodine je všetko pripravené. Sedím pri udiciach a netrpezlivo čakám na prvý záber. Ryby sa začali ukazovať a bolo už len otázkou času, kedy príde záber. Prvá jazda prišla o18. hodine, ozval sa ľavý signalizátor. Kapor pridvihol a hneď sa pustil do jazdy. Sadám do člna a snažím sa čo najrýchlejšie dostať k rybe. Najprv treba pretiahnuť silón cez trávnaté pásy a môže sa zdolávať. Chvíľu rybu necítim, ale viem, že tak to tu chodí. Je to lotéria kto z koho. Dostávam sa do miest, kde by mohla byť ryba zaparkovaná v poraste. Pritiahnem a vtom vyťahujem montáž aj s kopou vodného porastu. Bez ryby! Hneď v člne nastražím novú guľku, obalím ju pastou, rozhodím pár gúľ Chobotnice a peliet a vraciam sa na breh s otvoreným oblúkom. Na tomto mieste vľavo už do polnoci záber neprichádza. Pravá udica dáva o sebe vedieť o 22:30, padák trochu došponujem a sekám. Mením spôsob zdolávania a snažím sa rybu podržať, aby sa opäť nedostala do porastu. Darí sa mi to, ale po chvíli som nútený ísť opäť na vodu po rybu. Žiaľ, zase rybu strácam v poraste.


V noci mením jednu z montáží a skúšam iný tvar háčika. Ako sa neskôr ukázalo, ani toto nepomohlo. Na háčiku Gripper mením iba vzdialenosť boilies od oblúka. Ráno som si počkal na svitanie a idem na istotu. O 4:45 je všetko na svojom mieste a o piatej mám rannú jazdu na háčik Gripper, kde je Chobotnica obalená pastou. Hneď sadám do člna a po chvíľke zdolávania podoberám prvého kapra. Hneď prikrmujem a kladiem novú guľku na dno. Na brehu meriam kapra, má 60 cm, ale konečne že sa nevypol. Urobím fotku a púšťam ho tam, kam patrí. 

 

O 7:00 mi prichádza jazda na pravú udicu so zmeneným háčikom. Z člna sa mi ju darí dostať z porastu, pekný dlhý šupináč. Urobí však posledný výpad pred podberákom a montáž letí do člna. Tak toto už je smola!!! Mohol mať okolo 80 cm a bolo mi ho veľmi ľúto, mohla to byť pekná fotka. Rybám chutí a ja sa znovu vraciam iba s vyvezenou montážou. Premýšľam nad všetkým možným, ako túto situáciu vyriešim. O ďalšie 2 hodiny prichádza záber zľava. Už ani nesekám, iba trochu pridržím cievku navijaka a hneď uháňam po rybu. Po chvíľkovom súboji mám v podberáku krásneho kapra s dĺžkou 72cm, montáž skvele zafungovala a háčik Gripper perfektne sedel tam, kde má. Konečne naberám sebadôveru a netrpezlivo čakám na ďalší záber. Cca o 2 hodiny príchádza ďalšia jazda. O 11:15 sa roztáča cievka pravého navijaka. Klasika rýchlo do člna a pre rybu. Tentoraz rybu nevypínam, ale rovno trhám v hustom poraste. Udicu balím a vo vode nechávam už len jeden prút! Bol som rád, že mi doobeda prichádzali zábery približne každé 2 hodiny, ale som aj sklamaný zo straty rýb. Ako som uviedol, na tejto vode je to aj o veľkej dávke šťastia a niekedy nepomôže ani čln. Predĺžená guľka pod háčikom Gripper č.6 nakoniec dokázala zdolať aspoň 2 ryby. Bol som veľmi prekvapený, ako rýchlo dokáže ryba reagovať na RAPID Chobotnicu Asa bez zbytočného veľkého predkrmovania. To, že pri mne šťastie nestálo, to je druhá vec. Niekedy si ten kalich horkosti musíme vypiť až do dna a ja dúfam, že som si ho vypil práve na začiatku sezóny! Mám nad čím celý týždeň premýšľať, prečo a kde sa stala chyba. No nikdy netreba zúfať a rozhodne sa správny kaprár nemôže nikdy vzdávať! O týždeň plánujem zájsť na toto miesto na celý víkend. Čo skúsim a ako sa mi bude dariť, sa včas dozviete. 
Všetkým želám, nech to pípa a nech vás šťastie neobchádza!                


Jaro


 







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára