Menovky

nedeľa 2. augusta 2015

Experimentovanie - cesta k úspechu!

Ahojte Mivarďáci. Tak, ako som sľúbil v predchádzajúcej správe, vraciam sa k vode na miesto, kde som odštartoval hlavnú sezónu. Ako sa mi darilo-nedarilo ste sa nakoniec dočítali na stránke. Celý čas mi táto výprava vŕtala hlavou, ako a kde urobiť zmeny aby som ryby čo najmenej strácal. Áno, bolo treba urobiť zásadné zmeny. V nasledujúcich riadkoch vám tieto zmeny popíšem. 

Prvou dôležitou zmenou bola výmena silónov. Namiesto silónu s priemerom 0,31mm som na náhradné cievky navinul silón s priemerom 0,35mm a na jeho koniec 40 metrov silónu o priemere 0,60mm. Týmto som chcel docieliť lepšiu kĺzavosť po vodnom poraste a zamedziť tak prerezaniu na korýtkach, ktoré sa v ňom nachádzajú. Ďalšou dôležitou časťou, ktorej sa budem dlhšie venovať je záťaž. Úplne som vylúčil olová, či už na priebežno alebo pevno. Bola to zásadná chyba ich používať. Po zábere kapor olovo zatiahol do hustej trávy a na voľnom nadväzci mal dosť času zbaviť sa háčika. Voľba padla na montáž s odpadávajúcim kameňom. 

 

Pri tejto montáži som si býval v minulosti dosť neistý či nadväzec neleží na dne zamotaný. Preto som sa hlavne zameral na tento problém. Na štrkovisku je kameňov neúrekom, stačilo nájsť ten pravý. Vyberal som pokiaľ možno čo najguľatejší, pretože pri iných tvaroch dochádza pri pokladaní na dno rôznemu vlneniu, čo je dôsledkom častého zamotania montáže. Hmotnosť kameňa by sa mala pohybovať v rozmedzí 100-150 gramov, ale nebránim sa ani väčším kameňom. Ale ako guľatý kameň upevniť na závesný klip,aby pri položení na dno neskĺzol z gumičky? A aby sa spoľahlivo vypol pri zábere kapra? Často sa mi stávala situácia, že ešte ani kameň nebol na hladine a už sa vyvliekol a čľupol do vody, čo nie je príjemné pre opatrné ryby, robiť na vode zbytočný hluk. A to nehovorím o dopade kameňa na podlahu člna. Opačná situácia nastala vtedy, keď sa kapor pustil do ukážkovej jazdy a pri zdolávaní kameň zostal aj s gumičkou v klipe. Toto som musel nejako vyriešiť. Dostal som nápad, keď som videl v kufríku opotrebovaný klip. Na klipe Mivardi  Safety Lead Clips Pin som odstrihol polovicu časti, ktorá sa zasúva pod návlek Mivardi Tail Rubbers a vyhol som ju do tvaru ako keby šípky (foto). Tak aby sa vrch buď opieral o návlek alebo aby medzi nimi vznikla malá medzera. Strihám iba polovicu, aby som mohol prípade potreby opäť navliecť olovo a časť klipu zasunúť pod návlek. 



Na gumičke, ktorú nie je problém zaobstarať trebárs odstrihnutím z bežnej duše, priemere 4-6cm urobím klasický uzol a gumičku tým rozdelím na dve časti. Tú menšiu ešte v prípade potreby zastrihnem do špicu a na väčšiu časť navliekam kameň. Kameň musí držať skutočne veľmi pevne. Pri väčších gumičkách omotám kameň aj 2 krát. Menšiu časť rozdelenej gumičky navliekam na oblúk klipu. Klip musí byť v každom prípade napevno zaistený kolíkom cez obratlík. Všetko to funguje tak, že pri kladený kameňa ten nijako nespadne a gumička sa nachádza v oblúkovej časti klipu. Opačne to však je pri zábere. Ryba sa seká o kameň, tu sa kameň zachytí o porast a celý sa aj s gumičkou vyvlieka cez nezasunutú - vyhnutú časť klipu pri klipovom návleku. Viem, že som s touto vychytávkou neurobil dieru do sveta a iste by sa dala zohnať nejaká bižutéria takémuto spôsobu chytania. Lenže žiadnu takú som k dispozícii nemal a musel som si vystačiť s takouto úpravou. Verte funguje to na 100%. Nevýhodou je, že montáž sa musí vyviesť na člne. 

 

Koncový nadväzec som použil dlhších rozmerov minimálne 25cm,záleží od veľkosti kameňa. Použil som štuženú šnúrku Mivardi Semistiff Skinline s prevlekom proti zamotaniu Mivardi Antitangle Sleeve Soft. V tomto prípade som si bol istý, že pri dopade montáže nič nie je zamotané. 8 cm nad háčikom mám odstránený stužený povlak. Háčik som použil môj obľúbený Mivardi Gripper 6 a 8, ktorý má veľmi dobré zasekávacie schopnosti pri jednoduchom uviazaní. Boilies nechávam od háčika 2cm. Udice som si pripravil už v týždni, keď sa našla voľná chvíľka. Nedočkavo čakám na piatok, že pôjdem na víkend vyskúšať systém s upraveným klipom. Žiaľ k vode môžem ísť až v sobotu navečer. Okolo 18tej rýchlo rozbaľujem najdôležitejšie veci. Hľadám vhodné kamene a umiestňujem ich na klipy. Pod háčiky navliekam boilies Mivardi Rapid tentokrát Anglická Jahoda. Tá vôňa je neodolateľná a iste rýchlo zapôsobí na ryby. Hneď na člne hľadám tie najmenšie čisté miesta, aby sa pri zábere naplno potvrdila moja teória koncovej udice. Na miesta asi 30 metrov od brehu v hĺbke 2 metre a plochou asi 1 meter štvorcový umiestňujem svoje montáže a ku každej prihodím 2 hrste boilies Rapid jahody. Pekne bolo vidieť ako plynulo montáž dopadá na dno.Vraciam sa na breh a vyvezené udice putujú do stojana. Sadnem pri udice čakám na záber a hlavne na výsledok zdolávania.


S lampou na čele som po náročnom dni zadriemal. 22:15 z ničoho nič úplné vytiahnutie swingra pod udicu. Ani som poriadne nevedel čo sa deje, ale hneď som bol na člne aj s podberákom. Hrubý koncový silón perfektne prekĺzol cez džungľu tráv. Dostávam sa k rybe, klip bez kameňa a po chvíľkovom súboji v podberáku krásny dlhý šupináč! Za svitu čelovky kontrolujem ako sedí háčik. Super, tak ty by si sa nevypol, hovorím si. Ako je to u mňa zvykom hneď po kontrole montáže v člne navliekam nový boilies Anglickej Jahody a na klip pripravený kameň ktorý som mal v člne. Pár guličiek putuje do vody a šťastný sa vraciam na breh. Udica smeruje do stojana a idem si detailnejšie obzrieť kapra. Nádherná ryba s mierami 79cm a hmotnosťou 7,6 kila. Nejednalo sa tak ani o veľkosť ryby ako urobiť aspoň jeden záber počas krátkej doby lovu na zväzovej vode. A išlo hlavne o skúšku koncového systému a pocitu istoty do budúcich výprav na tomto štrkovisku. Urobím pár fotiek a rybu púšťam nech si pekne dorastie. Nádherný večer zakončujem o polnoci a spokojný odchádzam domov. 

Čo dodať na záver???  Nebojme sa experimentovania a skúšania svojich teórií aj počas pár hodín lovu, pretože cesta k úspechu existuje. Je to len o špekulovaní a nebojácnosti. 
Máme tu čas prázdnin dovoleniek a nonstop lovu, na ktorý sa asi všetci tešíme. Nesmierne sa na tento čas teším aj ja, na dlhé výpravy, ktoré budú stať za to. Do vtedy veľa zdaru a veľa premenených záberov možno aj s mojim koncovým systémom.

 

Jaro


Mivardi Team 






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára