Menovky

piatok 18. septembra 2015

Dovolenka s Crazy Liver



Ako každý rok, tak aj tento som si nedokázal odpustiť dovolenku na jednej vodnej nádrži, kde som s rybolovom začínal. Táto vodná nádrž má rozlohu 38 hektárov, hĺbka tu dosahuje 6 metrov, dno je silne zabahnené bez prekážok a nie je vôbec členité. Nejedná sa o žiadny súkromný revír ani o zväzovú vodu. Je to miestna voda našej susednej organizácie. 10 rokov tu platil režim chyť a pusť, no žiaľ zmenila sa organizácia a jej členovia tento režim zmenili na chyť a zjedz do 60 cm :-D

Aj preto tu bolo vysadené veľké množstvo kapra do 60 cm a tým sa aj vo veľkej miere zmenil rybársky tlak vyvíjaný na túto vodu. Odchod som mal naplánovaný v nedeľu, ale celý nedočkavý odchádzam už v sobotu. No mal som predsa len počkať do nedele. Na týždeň hlásia veľmi teplé počasie preto si volím prvé miesto v lese kvôli lepšej klíme. Po príchode neverím vlastným očiam. Všetky voľné miesta v lese sú obsadené. Nezostáva nič iné ako provizórne sa rozložiť na lúke. Peklo, peklo a ešte raz peklo žiadny tieň a v bivaku snáď 100 stupňov. Voda ako v čajníku 29 stupňov. 
Uväzujem prvé nadväzce, ktoré pozostávajú zo starej dobrej klasiky. Inn-line olová hnedej farby o hmotnosti 100 gramov, jemná šnúrka Hooklink FastSinking a moje overené Gripery č.6 a4. Nie je čo riešiť, ryby mi na týchto háčikoch držia a mám rád jednoduchosť. Pod háčik dávam dlho očakávanú novinku Mivardi RapidCrazy Liver 18mm a do rána zdolávam šiestych kaprov do 5 kg. Stále zostávam verný 18mm guľke Crazy Liver pričom pred východom slnka vyvážam montáž na pláž. Tu sa to do večerných hodín hemžilo kúpajúcimi. Po piatich minútach od položenia montáže zdolávam prvého šupíka, 80 cm a 10 kg, asi som mu to položil rovno do kuchyne. Paráda, štart ako z rozprávky!  Cez deň opäť zdolávam pár rýb do 60 cm. Konečne vidím ako niektorí rybári balia a ja si želám, aby sa čím skôr uvoľnilo vytipované miesto v lese.


To je voľné okolo 16 hodiny. Behom chvíle mám všetko prenesené a rozbalené, môže začať tá pravá dovolenka. Hneď mením veľkosť boilies na 24 mm. Veľký kus vody mám len pre seba, takže môžem vyvážať, kde sa mi zachce. Cez deň kladiem montáže na stred nádrže čo najďalej od kúpajúcich, v noci na pláž. Pláže bývajú v lete veľmi produktívne, pretože po kúpajúcich zotrváva rozvírené dno, kde ryby nachádzajú vo veľkom množstve prirodzenú potravu. Hneď zo stredu zdolávam pekných dlhých šupináčov od 7-9 kg. Nad ránom prichádza pekná ryba z pláže, ďalšia osemdesiatka a 10,2kg. 


Narobený a šťastný užívam dňa a rybám stále pečeň chutí. Rozmýšľam nad nejakou zmenou! Pod háčik putujú dve guľky 18 mm a 24 mm Vyzutého Tondu. Všetko pekne tri krát obalené v práškovom dipe. Na pravé poludnie mám po dvojitej jazde na pokožke 7,5 kilového lysca a 9 kilového šupíka. V noci to skúšam iba na Bláznivú Pečeň 2x24mm a jednu 24mm guľu. Ryby do 9 kg mi nedajú spať. Chytám kaprov rôznych tvarov a niektoré skončili na podložke aj druhý krát. Chvíľami sa pohrávam s myšlienkou nastraženia troch boilies 24 mm, čo sa mi zdalo už skutočný extrém. Možno do budúcna by nebolo na škodu objednať suchú boilie zmes Rapid Champion Platinum a vyrobiť si boilies o priemere 30 cm. A veľká škoda, že som si nemohol kvôli teplému počasiu vziať vajcia na omeletu. Hneď by som na strúhadle strúhal  boilies  a varil väčšie priemery. 


Ďalší deň už skúšam rôzne príchute Mivardi Rapid Chobotnica, Guláš, Cesnak Chilli. Nepoužívam sladké príchute, pretože v minulosti som na "sladké" chytil veľa bielej ryby. Veľkou výhodou pri takejto aktivite rýb je odskúšanie rôznych montáží, háčikov, použitie rovnátok, dĺžok vzdialenosti guľky od háčika. Niekdy to bolo aj 5cm, veď takáto výprava sa nezažíva každý deň! Celá moja taktika zakrmovania spočívala z jednej hrste peliet halibut, 16mm peliet Vyzutý Tonda alebo Kaprí Guláš k zavezenej montáži. Záverečné 2 noci ale dávam len single guľu Crazy Liver 24mm na stred nádrže a predsa len sa jeden dlháň ulakomil. Bojovný šupináč 91cm a 11,5 kg. Asi mi tam hore už konečne bolo dané za úsilie, ktoré vynakladám na našich miestnych vodách. Dôležité boli aj minuloročné skúsenosti a miesto v plytšej časti nádrže, ostatné bláznenie kaprov zabezpečila BLÁZNIVÁ PEČEŇ. Vždy tu zažijem niečo výnimočné a tento rok to bolo o 17tich hodinách spánku za 7 dní rybačky.  


Celkovo som zdolal 58 kaprov, o štyri ryby som prišiel na veľkých kameňoch v blízkosti brehu. Traja boleni a sedem pleskáčov!  Tu je podrobná štatistika:

22 kaprov do 5 kg 
27 kaprov od 5-9 kg 
8  kaprov od 9-11 kg 
A jeden 11,5 kg 

Fungovalo všetko čo som si zaumienil a chvíľami som sa cítil ako v nebi. Novinka Mivardi Rapid Crazy Liver veľmi prekvapila svojou účinnosťou. Neskutočné jazdy, zdolávačky so zatajeným dychom a prebdené noci za svitu hviezd. Tak taká bola moja dovolenka. Máme výhodu, ako susedné organizácie si vymieňame povolenia na rybolov. Ešte jednu povolenku na túto vodu mám. Ako sa mi darilo napíšem opäť v krátkej správe. 

Stále hučiaci signalizátor a prebdené noci želá

Jaro




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára