Menovky

pondelok 25. januára 2016

Recenzia: Rozširujúca predsieň k bivakom

Ako každý milovník rybárstva, trávim pri vode veľa času. Zameriavam sa prevažne na lov kaprov, teda vyhliadnem si atraktívne miesto a zabivakujem sa. V posledných rokoch, ale už nejazdím sám, buď s nejakým parťákom, alebo uprednostňujem rybačku s rodinou. S týmto rozhodnutím sa ale zmenili nároky na kvalitu a komfort ubytovania pri vode.
Kvalitný bivak je samozrejmosťou, ale navyše sme vždy rovnako museli stavať dáždnik, alebo ďalší malý bivak ako miesto pre naše zásoby. Nie vždy to bolo ideálne hlavne pri zlých klimatických podmienkach. Preto ma veľmi zaujala novinka od firmy Mivardi - Rozširujúca predsieň k bivakom. Ihneď som tento outdoorový doplnok podrobil testovaniu.

Rozširujúcu predsieň zakúpime v transportnom obale s príslušenstvom. Balenie obsahuje 1x rozpínacia tyč, 1x stredovú tyč, kvalitnú sadu zavŕtavacích kolíkov a samotnú predsieň. Tá je vyrobená z nepremokavého a priedušného materiálu s vodným stĺpcom 3000 mm. Stavba predsiene sa ukázala ako nenáročná záležitosť. Postavená bola v priebehu niekoľkých minút. Stačilo len roztiahnuť predsieň a pretiahnuť stredovú tyč. Následne som pomocou upínacích klipov pripevnil predsieň ku konštrukcii bivaku a zakončovacou všitou gumou predsiene som pretiahol túto konštrukciu. Ďalej sa spojí napínací popruh a zavŕtajú kolíky. Rozpínacia tyč sa prepojí so šiltom bivaku a je hotovo. Predný panel je rozdelený na tri samostatné časti. Základ tvorí priehľadná PVC stena, ktorá ide úplne zrolovať, alebo naopak pevne zakotviť. Ďalšiu vrstvu predného panela tvorí moskytiéra. Poskytuje ochranu proti hmyzu zároveň s komfortným širokým uhlom výhľadu. Všetko je možné variabilne pripevniť pomocou klasických gumových sťahovákov. Nechýbajú tu pásky zo suchého zipsu na uchytenie prútu, ktoré ocení každý rybár.

 

Pri nepriazni počasia je možné predsieň pripevniť aj na bivak s prikrývkou. Len s rozdielom, že nebudeme pripínať klipy ku konštrukcii bivaku, ale využijeme dopnutie zakončovacou gumou. Všetky švy sú podlepené krycou páskou, ktorá zabezpečí 100 % nepremokavosť. Vďaka prevlečeniu stredovej tyče, sa vytvorí odtokový žliabok pre lepšie odvádzanie dažďovej vody. Toto odvádzanie dažďovej vody som veľmi uvítal. Aj napriek výdatnému dažďu, ktorý sme v predsieni prečkávali, materiál stále udržiaval svoju nepriepustnosť a konštrukcia aj v silnom vetre stabilitu.

 

Priestor, ktorý sme dosiahli postavením rozširujúcej predsiene, dokonale vyhovoval našim predstavám. Bolo tu miesto pre rybárske kreslá, improvizovanú kuchyňu, zásoby, návnady aj ostatné doplnky. Táto predsieň nám poskytla azyl pri daždivých dňoch, tak aj pred ostrými slnečnými lúčmi. A hlavne boli deti nadšené z priestrannejšieho prístrešku. Ja som ho najviac využil v nočných a skorých ranných hodinách, kedy som chystal nástrahy a pripravoval nové nadväzce. Rodina nerušene odpočívala v zapnutom bivaku a ja mal všetko pri ruke pod komfortným prístreškom.


Tiež som skúšal rozšírujúcu predsieň použiť na bivak inej značky podobnej veľkosti, ako udáva výrobca. Nie je v tom žiadny problém, všetko sedí ako má. Len keď nemáte na svojom bivaku predný šilt, musíte predĺžiť rozpínaciu tyč vhodnou náhradou. Napríklad zavŕtavacou vidličkou, ktorej priemer zodpovedá rozpínací tyči.

Celkovo by som túto novinku na našom trhu hodnotil veľmi pozitívne. Rozšírením bivaku získate ďalší obytný priestor pre akékoľvek    využitie na vašej rybárskej výprave.
David Kovalský 
Tím Mivardi

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára