Menovky

utorok 12. júla 2016

Bivak Professional - recenzia

Pri vode som rozbalil nový bivak od Mivardi s názvom Professional. Brolíčko New Dynasty nemalo chybu a tak som predpokladal, že spracovanie a funkčnosť bivaku sa ponesie v rovnakom duchu. Bivak Professional je klasickým bivakom strednej veľkosti. Vnútro je však neobvykle priestranné predovšetkým vďaka veľmi strmým stenám a ďalším plus je, že bočné steny sú prakticky v jednej línii.
Dve lehátka tak k nim sadnú ako uliate. Inak je bivak vybavený rovnakými šikovnými prvkami, ako ostatné bivaky rovnakej značky - držiaky prútov, osvetlené tiahla zipsov, závesné očká po celej kupole, ventilačná klapka nad vchodom, rozmerné predné a zadné okná. Predovšetkým závesné očká mi urobili radosť a vešal som na nich naozaj, čo išlo. Poďme sa mrknúť na to, ako prebiehala stavba.

Stavba

Mám pred sebou zabalený bivak a k nemu ešte aj zimný prehoz. Transportná dĺžka bivaku uloženého v prepravnom vaku je 160x20x20cm, čo sú veľmi zaujímavé parametre. Zodpovedá tomu aj váha - 13,4 kg. Taška na prehoz sa veľkosťou podobá iba malému stanu. To je jedna z najdôležitejších vecí. Každý predsa chce, aby to bolo skladné a pokiaľ možno aj čo najľahšie. Po vybalení počítajte s nasledujúcimi vecami - plášť s rebrami, kolíky, 3x rozperná tyč, výstuž predného šiltu a gumová podlaha, ktorú každý nevyužije. Vsúvam do seba dve silné 19mm rebrá, tak aby bivak dostal správny tvar. Každé rebro je rozdelené na 3 časti. Aby držal celý bivak tak ako má a mal pritom patričný tvar, je nutné pred samotnou stavbou spojiť dva kotviace body (tu sa zbiehajú rebrá) pomocou popruhu, ktorý je vybavený karabínou. Pri prvej stavbe som popruh nevyužil a verte mi, že bivak mal prapodivný tvar. Kotviace body prikolíkujte a môžete začať s konštrukciou. Na prvé rebro sa umiestňuje výstuž predného šiltu pričom ho zaistíte malou rozpernou tyčou. Nasleduje dlhá, prostredná tyč. Posuniete sa ďalej a umiestnite poslednú, zadnú rozpernú tyč, ktorú zabodnete do pripraveného hliníkového krúžku, ktorý je zriadený v popruhu pre kolík. Celý bivak pripevníte k zemi kolíkmi a máte hotovo. Je to rýchle a jednoduché.


Aký teda je bivak Professional?

Materiál je totožný, ako u testovaného BrollyNew Dynasty - M-TEC 410. Vydržal naozaj veľa a aj napriek prehnaným nápadom nikde nepretiekol, ani sa nepoškodil. Iste bude zaujímavé sledovať, ako sa na ňom začne prejavovať zub času. Konštrukcia je pevná a neverím, že by ju mohli akékoľvek poveternostné vplyvy ohroziť. Vo vnútri pôsobí bivak priestranným, ale útulným dojmom. Predovšetkým v lete oceníte priestranná okná. Všetky sú osadené moskytiérou a stredový panel je doplnený čírou fóliu. Panely na oknách sú upnuté pomocou suchého zipsu.

 

 

Prehoz

Prehoz využijete predovšetkým v zime, keď jeden plášť nie je práve dostatočný. Zaručuje nielen tepelný komfort, ale hlavne zamedzuje nepríjemnému roseniu z vnútornej strany. Je vyrobený z totožného materiálu ako bivak. Okná kopírujú presne okná bivaku, len predný panel je kompletne vybavený nielen moskytiérou, ale aj čírou fóliou. Zadné okno má len moskytiéru, zato je vybavené extra širokým suchým zipsom o šírke 50mm (inak 25mm). Čo určite oceníte, je priestor ktorý vznikne v prednej časti medzi bivakom a prehozom. Zmestia sa sem gumáky, topánky, vedierka, brodiace nohavice, proste všetko, čo práve nemusíte mať vnútri. Na prehoze nájdete aj pásky na prúty a tiahla na zipsy s adaptérom pre chemické svetlo.


Záver

Bivak na mňa rovnako ako brolly urobil veľmi dobrý dojem. Hoci sa moje rybárčenie vždy spájalo s brolíčkom, tento bivak by sa mi veľmi páčil. Človek sa v ňom cíti, ako sa hovorí "ako v izbičke". Veľkým plus je aj cena. Priznám sa, že som predtým netušil koľko Professional vlastne stojí a odhadoval som, že suma bude začínať od 300e nahor. Po preskúmaní na webe Mivardi, som zistil, že je lacnejší. Preto ak bivak, takProfessional.

Radek Holub



Nezabudnite si taktiež pozrieť inštruktážne video:


 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára