Menovky

streda 28. júna 2017

Vanička New Dynasty - recenzia

Dôležitou súčasťou modernej kapráriny je starostlivosť o úlovok. Momentálne trh ponúka veľké množstvo produktov, ktoré sa líšia svojím prevedením a cenou. Skôr ako začnem opisovať prednosti Vaničky New Dynasty, spomeniem dôvod, prečo som si túto pomôcku zaobstaral. V mojich kaprárskych začiatkoch sa mi o takejto vymoženosti mohlo iba snívať. Trh ponúkal ...
málo produktov a keď už sa aj nejaký našiel, boli predražené a chýbali finančné prostriedky. Samozrejme, že som nebral starostlivosť o úlovok na ľahkú váhu. Veľa krát som používal rôzne dostupné alternatívy podložky. Často krát som si vystačil so starou  nafukovačkou, nafúkanou do polovice objemu. Táto alternatíva bola postačujúca pokiaľ som bol pri vode s kamarátom. Pri fotení sa kamarát venoval foťáku a ja úlovku. Problém nastal keď som býval pri vode sám. Pri fotení samospúšťou som často úlovok nechával bez dozoru a mnoho krát som úlovok ratoval aj svojím telom. Na nafukovačke chýbali okraje, úlovok sa šmýkal a pri jeho záchrane som často končil špinavý a mokrý. Videl som veľa vaničiek, ale u každej mi niečo chýbalo a prekážalo. Buď bola vysoká, nenastaviteľná, alebo svojim prevedením nespĺňala moje požiadavky.


Od roku 2015 je na trhu vaničková podložka New Dynasty. Po krátkom čase som si túto vaničku zaobstaral, kvôli jej vychytávkam, ktoré ma hneď presvedčili. Vanička New Dynasty má v zloženom stave malé transportné rozmery
55cm x 60cm x17cm a jej hmotnosť sa pohybuje okolo 4,5 kilogramu. Rozloženie vaničky je jednoduché. Stačí rozopnúť popruhy, rovnomerne spojiť pravú a ľavú časť konštrukcie a zosúladiť jej polstrovanie s konštrukciou. Materiál použitý na konštrukciu vaničky je z hliníku. Je trubkového tvaru o priemere 20 mm, s hrúbkou steny 2.5 mm.

 

Ďalej stačí vyklopiť ľavý a pravý pár nôh. Ľavá a pravá strana nôh je vzájomne pevne spojená. Vanička New Dynasty má v rozloženom stave rozmery 104x64 cm a jej výška sa pohybuje závislosti od nastavenia nôh v rozmedzí od 34 do 40 cm. Veľkou výhodou je, že každá noha sa dá samostatne nastaviť a tým vaničku zrovnať aj v členitom teréne. Spodok nohy pozostáva z kruhovej pätky s priemerom 7 cm, ktorá sa taktiež prispôsobuje terénu vo vertikálnom smere. Táto plocha pätky je postačujúca, aby sa vanička nezabárala v mäkkom teréne.


Vaničku rád používam pri minimálnom výškovom nastavení a pri fotení úlovku kľačím na zakomponovanom matraci, ktorý je súčasťou vaničky. Taktiež sa nachádzam v jej tesnej blízkosti a ruky si opieram o mäkké polstrovanie, ktoré lemuje celý obvod kovovej konštrukcie. Táto mäkká časť je o kovovú konštrukciu prichytená suchým zipsom, s výnimkou rohov, kde sa nachádzajú napínacie gumové pásy. Vnútorná časť vaničky je oválna z pogumovaného materiálu. V strede vnútornej časti vaničky sa nachádza priehlbina, v ktorej zostáva menšie množstvo vody, čo má za úlohu zabrániť úplnému vyschnutiu vaničky. Po bokoch vnútornej časti vaničky sú zakomponované mriežky, ktoré naopak slúžia na odtečenie prebytočnej vody. Vanička je dostatočne vysoká, aby zabránila vyskočeniu úlovku. K úplnému uzatvoreniu vaničky slúži jeho veko. Toto veko sa opäť fixuje suchým zipsom v strede a na jeho bokoch. Pri úplnom uzatvorení a polievaní úlovku nemusíte vaničku opätovne rozopínať. Pre tento účel sú do veka vstavané dostatočne veľké pogumované mriežky.

 


Na konci lovu vždy vaničku opláchnem čistou vodou. Jej usychanie je rýchle, a v dobrých poveternostných podmienkach je suchá do 10-15 minút. Vaničku NewDynasty používam od jej uvedenia na trh a na vaničke som nepostrehol žiadnu únavu materiálu. Celý čas si drží svoju vysokú kvalitu.

 

Komu by sa zdalo, že vnútorný priestor vaničky je malý, firma Mivardi prišla na trh aj s väčším prevedením s označením vanička New Dynasty XL. Toto prevedenie je rovnaké ako som do teraz opísal. Líši sa akurát rozmerovo.
Jej dĺžka dosahuje 125 cm. Neľutujem, že som sa rozhodol práve pre tento typ vaničky. V aute zaberie minimum miesta a o úlovok je postarané v maximálnej možnej miere. Vanička New Dynasty zabezpečí maximálny možný komfort a bezpečnosť pre váš úlovok.

S pozdravom


Jaro




















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára